Εκτύπωση  Αποστολή
ΜΗΝΙΑΙΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ      
ΤΕΥΧΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Κυκλοφορεί
ΤΕΥΧΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
  Αρχείο περιοδικών
 
 
 Αρχική Σελίδα
 Επικαιρότητα
 Πρόσωπα
 Τεχνικά Θέματα
Συνδικαλιστικά
 Ιστορικά
 Ατζέντα
 Θέσεις
 Ταυτότητα
 Χρήσιμα links
 Επικοινωνία
   
Γίνε συνδρομητής!  
 

στο διαδίκτυο
στο site
 
 
 
ΟΒΣΘ: «Πάρτε μέτρα τώρα!»
 


Την άμεση λήψη μέτρων για να επιβιώσουν οι μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, το πιο ενεργό τμήμα της ελληνικής κοινωνίας, βρίσκει ως μοναδική λύση η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Θεσσαλονίκης.

Με ψήφισμα της η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Θεσσαλονίκης (ΟΒΣΘ) κρούει τον κώδωνα του κινδύνου και προτείνει την άμεση λήψη μέτρων και ειδικότερα, η ετήσια τακτική Γενική Συνέλευση των αντιπροσώπων της Ομοσπονδίας Βιοτεχνικών Σωματείων Θεσσαλονίκης που πραγματοποιήθηκε στις 3/4/2013 εξέδωσε το παρακάτω ψήφισμα:

«Η Ελλάδα βρίσκεται σε πολυετή πλέον ύφεση, γεγονός που δεν έχει ξανασυμβεί σε άλλη χώρα. Από την περσινή τακτική Γενική μας Συνέλευση, έχουν συμβεί κοσμοϊστορικές αλλαγές στο Ευρωπαϊκό και παγκόσμιο οικονομικό πεδίο. Η πιο πρόσφατη και οδυνηρή είναι η τραγωδία της Κύπρου, που αποδεικνύει περίτρανα την προσήλωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο δόγμα “Η πολιτική λιτότητας είναι μονόδρομος”, ένα δόγμα που η εφαρμογή του σπέρνει ανεργία, φτώχεια, εξαθλίωση, οδηγεί σε ανθρωπιστική κρίση τροφοδοτώντας τον φαύλο κύκλο της ύφεσης με πολιτικές άγριας - με συνοπτικές διαδικασίες – λιτότητας, που γονατίζουν την οικονομία.
Aν συνεχιστούν οι ίδιες πολιτικές, είναι σχεδόν βέβαιο ότι τα προβλήματα θα οξύνονται και η κατάσταση θα επιδεινώνεται συνεχώς.
Οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης είναι τραγικές καθώς το πιο ενεργό τμήμα της ελληνικής κοινωνίας, οι μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, η λεγόμενη «ραχοκοκαλιά» της ελληνικής οικονομίας, οι ΕΒΕ που παράγουν πλούτο αλλά και δημιουργούν θέσεις εργασίας, βρίσκονται σε τέλμα.
Λουκέτα, ανεργία μισθωτών και επιχειρηματιών, δραματική μείωση εισοδημάτων και βιοτικού επιπέδου και το χειρότερο μια κοινωνία που κινδυνεύει να βρεθεί στα όρια της μαζικής εξαθλίωσης.

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ (Ιανουάριος 2013), για την αποτίμηση του οικονομικού κλίματος προκύπτουν τα εξής:

Αποτίμηση Β’ Εξαμήνου 2012

Χάθηκαν 61.000 θέσεις απασχόλησης
Καθυστερούμενες οφειλές επιχειρήσεων:
30% σε ενοίκια, τράπεζες, ΔΕΚΟ
43% στον ΟΑΕΕ
33% σε προμηθευτές
80,9% έχουν χρησιμοποιήσει προσωπικές/οικογενειακές καταθέσεις για τις ανάγκες της επιχείρησης
21,5% έχει εκποιήσει προσωπική περιουσία
82% παρουσίασαν επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης
(81,1% στον κύκλο εργασιών, 78,7% στη ζήτηση, 85% στη ρευστότητα, 83,3% στις παραγγελίες, 47% μείωση των επενδύσεων)

Οικογενειακό εισόδημα – δαπάνες νοικοκυριών

Η αγορά βρίσκεται σε μια παρατεταμένη «χειμερία νάρκη», δεδομένου ότι το 70% των νοικοκυριών αναμένει τις εκπτώσεις (2 μήνες) για να αγοράσει βασικά αγαθά. Το 70 % των νοικοκυριών έχει κάνει περικοπές στις δαπάνες ειδών διατροφής, ενώ το 92%, περιόρισε τις δαπάνες για ένδυση – υπόδηση.
Διαμορφώνεται πλέον μια κοινωνία του 50% (1/2).
Το 93,1 % των νοικοκυριών έχει υποστεί μειώσεις εισοδήματος το διάστημα της κρίσης.
Το 40% των νοικοκυριών έχουν στην οικογένεια ένα τουλάχιστο άτομο σε ανεργία Το 40% των νοικοκυριών καθυστερεί τις οφειλές Κίνδυνος υποβάθμισης της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών προϊόντων εξαιτίας της κλιμακούμενης τάσης αναζήτησης (42,5%) προϊόντων και υπηρεσιών χαμηλότερης ποιότητας.
Η μεγάλη φορoλογική επιβάρυνση «χαλαρώνει» τα φορολογικά ήθη με ορατό τον κίνδυνο μείωσης και των δημόσιων εσόδων: Το 47% του πληθυσμού είναι δεκτικό στη μη έκδοση αποδείξεων.

Σχετικά με το ενδεχόμενο ανοίγματος των καταστημάτων τις Κυριακές: Το 81,5% των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του εμπορίου διαφωνεί με το μέτρο της απελευθέρωσης λειτουργίας καταστημάτων τις Κυριακές. Οι οικογενειακές επιχειρήσεις και οι επιχειρήσεις με λίγους εργαζόμενους παρουσιάζουν ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό διαφωνίας που αγγίζει το 90% Το 84,9 % των εμπόρων εκτιμά ότι δεν θα υπάρξει θετική επίπτωση στην αγορά από την εισαγωγή του μέτρου της απελευθέρωσης λειτουργίας τις Κυριακές. Το 85,1% των επαγγελματιών δεν περιμένει θετική επίπτωση στην απασχόληση της επιχείρησης του από το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές.

Προβλέψεις Α’ Εξαμήνου 2013

Το 62,9% των επιχειρηματιών προβλέπει επιδείνωση του οικονομικού κλίματος (63% στον κύκλο εργασιών, 62,4% στη ζήτηση, 66,5% στη ρευστότητα, 63,8% στις παραγγελίες, 41,5% στις επενδύσεις).
Το 33% προβλέπει ανάκαμψη της αγοράς μετά το 2020 (το 6,8% ποτέ) 170.000 επιχειρηματίες αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο κλεισίματος το 2013 με τις 69.000 μέσα στο πρώτο εξάμηνο Κίνδυνος απώλειας 195.000 θέσεων απασχόλησης, συμπεριλαμβανομένων των εργοδοτών και αυτοαπασχολούμενων.
Είναι ξεκάθαρη πλέον η μνημονιακή πολιτική: δραστική μείωση του αριθμού των Μ.Μ.Ε., δια της μεθόδου του βίαιου «ξεκαθαρίσματος» της αγοράς με την εξαθλίωση, την φτωχοποίηση της ελληνικής κοινωνίας, τα ατελείωτα λουκέτα των μικρών, μεσαίων αλλά και μεγάλων επιχειρήσεων και παράλληλη ενθάρρυνση και προνομιακή στήριξη για την δημιουργία και επέκταση μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων στους τομείς του εμπορίου και υπηρεσιών, που υποστηρίζονται μέχρι σήμερα από τις Μ.Μ.Ε. Η παραγωγική ανασυγκρότηση αντί να στηριχθεί σε πήλινα πόδια, να στηριχθεί σε μια υγιή επιχειρηματικότητα που θα προσδίδει ιδιαίτερη βαρύτητα στην μικρομεσαία επιχείρηση , που θα την αντιμετωπίζει σαν βασικό αναπτυξιακό εργαλείο. Που δε θα συκοφαντεί ούτε λίγο ούτε πολύ, το μικροβιοτέχνη- επαγγελματία όπως γίνεται σήμερα, σαν υπαίτιο δήθεν της εκτεταμένης φοροδιαφυγής και εισφοροδιαφυγής. Που θα αποκαταστήσει την χαμένη αξιοπιστία της μικρής επιχείρησης, θέτοντας νέους κανόνες λειτουργίας της αγοράς, με έλεγχο στην ασυδοσία του τραπεζικού συστήματος, του μεγάλου πολυεθνικού κεφαλαίου και της αλλοπρόσαλλης κυβερνητικής οικονομικής πολιτικής.

Ανάπτυξη – επιχειρηματικότητα – ανταγωνισμός

1) Εισαγωγή ρυθμίσεων στη λειτουργία της αγοράς στο βαθμό που η λειτουργία της οδηγεί σε αδικίες, στρεβλώσεις και παραμορφώσεις.
2) Στήριξη και προώθηση της συμμετοχής των Μ.Μ.Ε. σε όλους τους τομείς παραγωγικής δραστηριότητας της ελληνικής οικονομίας.
3) Επεξεργασία και καθιέρωση επενδυτικών προγραμμάτων- κινήτρων ικανών να αντιστρέψουν την αρνητική ψυχολογία των υποψηφίων μικροεπενδυτών που έχει κυριαρχήσει εξαιτίας της κρίσης.
4) Εφαρμογή στοχευμένων κλαδικών και χωροταξικών πολιτικών που θα ενισχύουν τις ΜΜΕ και την παραγωγική ανασυγκρότηση.
5) Έμφαση στην παραγωγή προϊόντων ποιότητας και προϊόντων ανταγωνιστικών άλλων εισαγόμενων από το εξωτερικό.
6) Δημιουργία και στήριξη της λειτουργίας συνεργασιών μεταξύ επιχειρήσεων με οριζόντια και κάθετη δικτύωση και στόχους την ευκολότερη πρόσβαση προϊόντων σε νέες αγορές και την προμήθεια πρώτων υλών με καλύτερους όρους.
7) Ενίσχυση της έρευνας και της τεχνολογίας και δημιουργία κανόνων – προϋποθέσεων, που να επιτρέπουν τη δυνατότητα χρήσης των επιτευγμάτων από τις ΜΜΕ.
8) Επεξεργασία και εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου προγράμματος στήριξης καταστρεμμένων ΜΜΕ, που θα περιλαμβάνει εμπροσθοβαρείς οικονομικές ρυθμίσεις με στόχο τη διάσωση εκείνων των επαγγελματικών δραστηριοτήτων που κατεδαφίζονται αλλά δεν έχουν εγκαταλειφθεί οριστικά και με σκοπό την εισαγωγή στην αγορά αντιστρόφου ψυχολογικού σοκ από αυτό της ύφεσης και της εσωτερικής υποτίμησης. Σε ότι αφορά τις υπερχρεωμένες επιχειρήσεις στο δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία πρέπει οι όποιες ευνοϊκές και ρεαλιστικές ρυθμίσεις να συνδεθούν με αξιόπιστα επιχειρηματικά σχέδια ανασυγκρότησης.

Φορολογικό

Ο νέος φορολογικός νόμος τιμωρεί τις νόμιμα λειτουργούσες επιχειρήσεις και ταυτόχρονα «επιβραβεύει» τη φορολογική ασυνειδησία και τη νόμιμη φοροδιαφυγή (offshore, εικονικά τιμολόγια, λαθρεμπόριο, παράνομο εμπόριο κ.λ.π.)-. Οι ΜΜΕ σηκώνουν υπέρμετρα το βάρος των φορολογικών στόχων για το 2013. Για το 94% των επιχειρήσεων (πολύ μικρές, μικρές και αυτοαπασχολούμενοι) και με την φορολόγηση από το πρώτο ευρώ, οι φόροι αυξάνονται δραματικά έως και 420%. Εντείνεται ακόμη περισσότερο η διάλυση της επιχειρηματικής βάσης της χώρας με σοβαρότατες συνέπειες στα έσοδα του Δημοσίου.
Σε συνδυασμό με την κατακρήμνιση της αγοραστικής δύναμης, τις επιβαρύνσεις από αυξήσεις τελών ΔΕΗ, ΕΕΤΗΔΕ, οδηγούνται σε κλείσιμο και καταστροφή με ότι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία, την ανεργία και την κοινωνία.
Ζητάμε:
1) Επεξεργασία και θέσπιση ενός δικαιότερου -υπέρ των μικρών επιχειρήσεων – και σταθερού φορολογικού συστήματος. Η φορολογική πολιτική να διασυνδεθεί μέσω των σχετικών μειώσεων και με την στήριξη των επιχειρήσεων, αλλά και με τη συμβολή της κάθε μιας από αυτές στην ενίσχυση της απασχόλησης. Πολιτική και μέτρα πλήρους αναθεώρησης της λογικής και συγκρότησης των μηχανισμών ελέγχου και πάταξης του παραεμπορίου και της φοροαποφυγής (νόμιμης και παράνομης).
2) Μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων α) υπό την προϋπόθεση διατήρησης / δημιουργίας απασχόλησης, β) για μεταβίβαση επιχείρησης και γ) για επενδύσεις.
3) Επαναφορά του αφορολόγητου αποθεματικού για τις παραγωγικές ΜΜΕ, (όπου μέρος των κερδών π.χ. 30% δεν φορολογείται υπό την προϋπόθεση ότι επενδύεται στην επιχείρηση) που προσφέρει μια εναλλακτική πηγή χρηματοδότησης για επενδύσεις (ίδια κεφάλαια αντί για δάνειο), η οποία θεωρείται καλύτερη για τις ΜΜΕ σε περιόδους κρίσης και ειδικά υπό την έλλειψη τραπεζικής χρηματοδότησης. Παράλληλα, αύξηση του ορίου deminimis τις 600.000 €
4) Στους νομούς με την μεγαλύτερη ανεργία στην Ελλάδα προτείνεται η μηδενική φορολόγηση των πολύ μικρών επιχειρήσεων σε αυτές τις περιοχές, για να διατηρηθούν τουλάχιστον οι υφιστάμενες θέσεις εργασίας και γιατί όχι να δημιουργηθούν και νέες.
5) Επαναφορά του αφορολόγητου ορίου των 12.000€.
6) Πάγωμα στις αυξήσεις των τιμολογίων της ΔΕΗ, ΕΥΑΘ, φωταερίου, δημοτικών τελών.

Χρηματοδότηση - ρευστότητα

Δημιουργία ευνοϊκού πλαισίου πρόσβασης στο τραπεζικό σύστημα για την ανάκτηση και απόκτηση της απαραίτητης ρευστότητας και επάρκειας χρηματοοικονομικών πόρων. Βασικά εργαλεία της δημόσιας πολιτικής χρηματοδοτήσεων στις Μ.Μ.Ε., πρέπει να είναι το φορολογικό και ένα τραπεζικό ίδρυμα πιστωτικού και επενδυτικού χαρακτήρα, ειδικού γι΄ αυτές.

Εργασιακά - απασχόληση

Η στήριξη και προώθηση της απασχόλησης πρέπει να μπει στη λογική της στήριξης της δημιουργίας θέσεων εργασίας από τις Μ.Μ.Ε. και της ανάπτυξης της πρωτοβουλίας για επιχειρηματικότητα από τους ανέργους και ιδιαίτερα τους νέους. Τα προγράμματα κατάρτισης να συνδέονται άμεσα με τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης από υφιστάμενες επιχειρήσεις ή/και την δημιουργία νέων.

Χωροταξικό

Ρυθμίσεις και πολιτικές στήριξης για τη δημιουργία ΒΙ.ΠΕ. και ΒΙΟ.ΠΑ. σε αναξιοποίητες εκτάσεις του δημοσίου, καθώς και την ανάπτυξη επιχειρηματικών – εμπορικών κέντρων εντός των αστικών ιστών αποκλειστικά και μόνο από μικρές επιχειρήσεις.

Ασφαλιστικό

Διατήρηση του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα του ασφαλιστικού συστήματος.
Α) Για τον ΟΑΕΕ προτείνονται:
1ον) Αποπληρωμή οφειλών έως έξι (6) διμηνιαίες δόσεις, ανεξαρτήτως ποσού οφειλής, με έκπτωση 100% επί των πρόσθετων τελών,
2ον) Για ποσό οφειλής άνω των 25.000€ παραμένει σε ισχύ η πάγια ρύθμιση του Ν. 3863/2010
3ον) Για ποσό οφειλής έως 25.000€ (χωρίς τις πρόσθετες επιβαρύνσεις) η αποπληρωμή να γίνεται σε περισσότερες ισόποσες διμηνιαίες δόσεις με έκπτωση 80% επί των πρόσθετων τελών.
Για τους ασφαλισμένους που αδυνατούν να επιλέξουν ένα από τους τρεις παραπάνω τρόπους προτείνεται το «πάγωμα» (κεφαλαιοποίηση) των παλαιών οφειλών, δίνοντας στον οφειλέτη τη δυνατότητα, την οποία δεν έχει σήμερα, να τις αποπληρώσει μετά το 2014.
Πιο συγκεκριμένα:
1. Έναρξη καταβολής δόσεων (οφειλών) από 1/1/2015.
2. Εξόφληση οφειλών έως 31/12/2018.
3. Χαμηλή δόση κατά την πρώτη διετία.
4. Δυνατότητα επιλογής για την υπαγωγή σε μία ή δύο κατώτερες ασφαλιστικές κατηγορίες για όλο το χρονικό διάστημα της ρύθμισης.
5. Δυνατότητα καταβολής οποτεδήποτε εντός του προκαθορισμένου διμήνου των ασφαλιστικών εισφορών για τα έτη 2013 – 2014.
6. Σημαντική μείωση των τελών καθυστέρησης και επιπρόσθετων τελών μέχρι 100%.
7. Πάγωμα της αυτόματης μετάβασης σε ανώτερη ασφαλιστική κλάση για τα έτη 2013 – 2014.
8. Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη με την ένταξη σε ρύθμιση.
9. Κατάργηση των διατάξεων που αφορούν στην περικοπή της 13ης και 14ης σύνταξης.
10. Εξασφάλιση θεσμοθετημένης χρηματοδότησης ως ποσοστό του ΑΕΠ για τον ΟΑΕΕ, ανάλογη με αυτήν του ΙΚΑ. 11. Εξασφάλιση μιας πραγματικής δημόσιας ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.
12. Σχετικά με τη χορήγηση επιδόματος ανεργίας στους ελεύθερους επαγγελματίες, «δώρο άδωρο» αποδείχθηκε η Υπουργική Απόφαση για τη χορήγησή του. Η απαγορευτική προϋπόθεση να μην υπάρχουν ληξιπρόθεσμες ή σε καθεστώς ρύθμισης οφειλές στον ΟΑΕΕ, αποδεικνύει για μια ακόμη μια φορά ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας ζει σ΄έναν ανύπαρκτο δικό της κόσμο, έξω και μακριά από τις πραγματικές ανάγκες και προβλήματα των πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων.
Ο κάθε άνεργος πολίτης συμπεριλαμβανομένου και του επαγγελματία που κλείνει την επιχείρησή του και μένει «επί ξύλου κρεμάμενος», έχει δικαίωμα στην πρόσβαση ακόμη κι ενός ελάχιστου διχτύου κοινωνικής προστασίας που είναι τα 360€. Πρέπει άμεσα να αποσυνδεθεί η χορήγηση του επιδόματος ανεργίας από την ύπαρξη ρυθμισμένων οφειλών και από την απόδοση της ειδικής εισφοράς ανεργίας και η καταβολή του να γίνεται τον αμέσως επόμενο μήνα που ο επαγγελματίας μένει άνεργος και να χορηγείται κλιμακωτά και ανάλογα με τα έτη ασφάλισης του άνεργου επαγγελματία από 5 έως 12 μήνες, αντίστοιχα δηλαδή με τα χρονικά όρια που ισχύουν για τους ασφαλισμένους του ΙΚΑ.
Για τους συναδέλφους που έκλεισαν την επιχείρησή τους και δεν έχουν τις προϋποθέσεις για την καταβολή του επιδόματος ανεργίας, να αξιοποιηθεί το κονδύλι του Ειδικού Λογαριασμού για προγράμματα κοινωνικού τουρισμού για ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ, ώστε να τους δοθεί έκτακτο επίδομα ανεργίας.

Β) για τις οφειλές στο ΙΚΑ, προτείνεται:
• Μείωση, ως κίνητρο, από 1/1/2014 των συνολικών ασφαλιστικών εισφορών των επιχειρήσεων, που καταβάλλουν ανελλιπώς τις εισφορές τους και δεν τελούν σε καθεστώς ρύθμισης, έως και 5%.
Για τους οφειλέτες προτείνεται η κεφαλαιοποίηση όλων των οφειλών μέχρι 31/12/2012, έτσι ώστε να τους δίνεται το δικαίωμα να καταβάλουν τουλάχιστον τις τρέχουσες.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι το ψήφισμα εστάλη στον Πρωθυπουργό της χώρας, στους Αρχηγούς των κομμάτων, στον Υπουργό Μακεδονίας – Θράκης, στους αρμόδιους υπουργούς, στους βουλευτές του νομού Θεσσαλονίκης, στις οργανώσεις και φορείς των Μ.Μ.Ε. και στα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
 
 Συνδικαλιστικά
ΣΕΥΑ: Ενημέρωση για τις εργαστηριακές εξετάσεις ζητά από την Περιφέρεια Αττικής
ΟΒΥΕ & ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΥΔΡΑΥΛΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ:Πάταξη της παράτυπης - αδήλωτης εργασίας στον κλάδο των υδραυλικών
ΗΡΑΚΛΕΙΟ: Υπεύθυνη δήλωση αδειούχου υδραυλικού
ΘΗΒΑ: Εκλογές Δ.Σ.
ΕΝ.Ε.ΕΠΙ.Θ.Ε.: Εσπερίδα με θέμα «Εξοικονόμηση Ενέργειας στα Κτήρια»
ΕΝΕΕΠΙΘΕ Νέος πρόεδρος ο Παναγιώτης Στάπας
Δημήτρης Μπόμπος Νέα Ομοσπονδία «στον ορίζοντα»
ΟΒΥΕ «Οι επαγγελματίες εκπέμπουν S.O.S»
ΣΕΥΑ: «Η αντίσταση είναι μονόδρομος»
Αθανάσιος Γκρινιάρης : «Ενότητα και η συνοχή»
© ΤΕΧΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ  | Όροι χρήσης  | Πληροφορίες