Εκτύπωση  Αποστολή
ΜΗΝΙΑΙΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ      
ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΙΟΥ
Κυκλοφορεί
ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΙΟΥ
  Αρχείο περιοδικών
 
 
 Αρχική Σελίδα
 Επικαιρότητα
Πρόσωπα
 Τεχνικά Θέματα
 Συνδικαλιστικά
 Ιστορικά
 Ατζέντα
 Θέσεις
 Ταυτότητα
 Χρήσιμα links
 Επικοινωνία
   
Γίνε συνδρομητής!  
 

στο διαδίκτυο
στο site
 
 
 
Γιώργος Ευστρατιάδης: Η δράση «όπλο» ενάντια στην κρίση
 


Σε κάθε κρίση γίνονται ανακατατάξεις και αναδιανομές. Το ίδιο γίνεται και θα γίνει σε μεγαλύτερο βαθμό και τώρα. Το αν βέβαια, μια εταιρεία θα οδηγηθεί σε κατάσταση πανικού ή σε κατάσταση εγρήγορσης, εξαρτάται από την ιστορία της και φυσικά είναι το κριτήριο που θα κρίνει και το μέλλον της.

Συνέντευξη στη Μιλένα Μπαχαρνίκου


«Πριν από 4-5 χρόνια, το brand, η επωνυμία δηλαδή ενός προϊόντος, σε συνδυασμό με τη χώρα προέλευσης μετρούσε πάνω από 60-70% στην τελική απόφαση ενός καταναλωτή», λέει, μεταξύ άλλων, στον «Θ» ο κ. Γιώργος Ευστρατιάδης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Υδάτωρ -και σύντομα Υδάτωρ Τηλεματική- και επισημαίνει: «Σήμερα το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί κάτω από 40% και επιπλέον η σημαντικότητα της χώρας προέλευσης σταδιακά φθίνει. Η τελική τιμή, καθώς και η διαθεσιμότητα είναι πλέον τα σημαντικότερα στοιχεία επιλογής».

ΕΡ. Είμαστε στο τρίτο έτος κρίσης. Εκτός της δραματικής έλλειψης ρευστότητας και εμπορικής εμπιστοσύνης, ποιό άλλο είναι το χαρακτηριστικό που σημαδεύει περισσότερο την περίοδο αυτή;

ΑΠ. Σε κάθε κρίση γίνονται ανακατατάξεις και αναδιανομές. Το ίδιο γίνεται και θα γίνει σε μεγαλύτερο βαθμό και τώρα. Η πίεση που δεχόμαστε όλοι μας όσον αφορά το κόστος ενός προϊόντος είναι πολύ μεγάλη και έχει οδηγήσει τους μεν καταναλωτές να μην σκέφτονται καν το ρίσκο ενός προϊόντος χαμηλότερης ποιότητας και τους μεν κατασκευαστές να οδηγούνται σε λύσεις παραγωγής που μέχρι πρόσφατα δεν θα περνούσε ούτε από το μυαλό του τελευταίου συναρμολογητή.

Πριν από 4-5 χρόνια, το brand, η επωνυμία δηλαδή ενός προϊόντος, σε συνδυασμό με τη χώρα προέλευσης μετρούσε πάνω από 60-70% στην τελική απόφαση ενός καταναλωτή. Σήμερα το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί κάτω από 40% και επιπλέον η σημαντικότητα της χώρας προέλευσης σταδιακά φθίνει. Η τελική τιμή, καθώς και η διαθεσιμότητα είναι πλέον τα σημαντικότερα στοιχεία επιλογής. Και θα είναι για πολύ ακόμα. Το γεγονός αυτό δεν είναι απαραίτητα αρνητικό για μια επιχείρηση.

Αντιθέτως, θα έλεγα ΅ξυπνάειΆ τα στελέχη της. Το αν βέβαια, τα στελέχη αυτά θα οδηγηθούν σε κατάσταση πανικού ή σε κατάσταση εγρήγορσης, εξαρτάται από την ιστορία της κάθε εταιρίας και φυσικά είναι το κριτήριο που θα κρίνει και το μέλλον της κάθε εταιρίας.

ΕΡ. Η Υδάτωρ βρέθηκε αντιμέτωπη με την κρίση αυτή ίσως στο σημαντικότερο σημείο της ιστορίας της, αμέσως μετά δηλαδή μετά από μια μεγάλη εξαγορά που πραγματοποιήσατε το 2008. Φαντάζομαι ότι τα πράγματα θα ήταν αρκετά δύσκολα.

ΑΠ. Πράγματι ήταν. Ακόμα είναι, αλλά τα δύο πρώτα χρόνια της ελληνικής κρίσης – και εννοώ το 2010 και το 2011 – η κατάσταση για την εταιρία μας και το προσωπικό της ήταν πολύ σκληρή. Ο ένας και μοναδικός λόγος που πλέον λέμε ότι βαδίζουμε σε πιο σίγουρο δρόμο ήταν η σημαντική υποστήριξη που είχαμε από το προσωπικό μας και από τους πελάτες μας.

Και σε αυτούς, οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ. Η Υδάτωρ δεν είναι μια οικογενειακή επιχείρηση επειδή ανήκει σε μια οικογένεια, αλλά επειδή ανήκει σε πολλές οικογένειες. Αυτό είναι κάτι που την διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό αρκετά.

ΕΡ. Η εισαγωγή νέων προϊόντων αποτελεί πάντα σημαντικό παράγοντα ανάπτυξης για μια εταιρία. Ποιά είναι τα νέα προϊόντα που θα παρουσιάσει η εταιρία σας φέτος;

ΑΠ. Κατ΄ αρχήν, εν μέσω της κρίσης, η εταιρία μας κατάφερε μια συμφωνία για τη διανομή των προϊόντων SFA τα οποία είναι μικροί σταθμοί λυμάτων που τοποθετούνται πίσω από τις λεκάνες ή σε κεντρικό σημείο του κτιρίου και αφού τεμαχίσουν, μεταφέρουν τα λύματα προς τον αγωγό αποχέτευσης. Το συγκεκριμένο προϊόν έλλειπε από τη γκάμα μας και πλέον μπορούμε να το προσφέρουμε.

Επιπλέον, στις αρχές του έτους η Lowara παρουσίασε τον βραβευμένο με το Plus X Award κυκλοφορητή Ecocirc. O κυκλοφορητής της Lowara διακρίθηκε στους τομείς Καινοτομία, Ποιότητα και Λειτουργικότητα ως το καλύτερο προϊόν του 2013 στην κατηγορία του. Από την Lowara αναμένουμε και άλλα νέα προϊόντα εντός του έτους, όπως η νέα οριζόντια πολυβάθμια αντλία που παρουσιάστηκε στην ISH, καθώς και μια νέα σειρά φλατζωτών κυκλοφορητών, εναρμονισμένων με τα νέα ενεργειακά πρότυπα.

Η Flygt από την πλευρά της ανανέωσε πρόσφατα την καλύτερη αντλία αποστράγγισης στον κόσμο, την ΒΙΒΟ. Η νέα αντλία ενσωματώνει για πρώτη φορά το χαρακτηριστικό της εν ξηρώ λειτουργίας και φυσικά ανεβάζει κατακόρυφα τον πήχη για τον ανταγωνισμό. Τα σημαντικότερα όμως νέα έρχονται από τον τομέα των υπηρεσιών.

ΕΡ. Δηλαδή;

ΑΠ. Το πρώτο εξάμηνο του 2013 εξαγοράσαμε το 50% της εταιρίας ΕΜΠΕΔΟΔΥΝΑΜΙΚΗ Ε.Π.Ε. η οποία εξειδικεύεται στον τομέα του αυτοματισμού. Σε συνεργασία με τα στελέχη της νέα εταιρίας – η οποία σύντομα θα μετονομαστεί σε Υδάτωρ Τηλεματική – αναδιοργανώσαμε το τμήμα κατασκευής ηλεκτρικών πινάκων ισχύος και αυτοματισμού, ενώ παράλληλα έχουμε τη δυνατότητα να προσφέρουμε ολοκληρωμένα συστήματα αυτοματισμού (Scada, τηλεμετρία, βιομηχανικό αυτοματισμό κ.α.).

Ήδη, έχουμε εκτελέσει καινοτόμα έργα που έχουν να κάνουν με αντλίες, ενώ στο εγγύς μέλλον αναμένουμε την ολοκλήρωση επιπλέον καινοτομιών οι οποίες θα διαφοροποιούνται με όσα γνωρίζουμε μέχρι τώρα.

ΕΡ. Ποιες είναι οι εξελίξεις που διαγράφονται στο άμεσο μέλλον και πόσο αναμένεται να επηρεάσουν τη ζωή μας στην Ελλάδα.

ΑΠ. Ο αναβρασμός που υπάρχει σε παγκόσμιο επίπεδο σίγουρα θα εκτονωθεί στα επόμενα δύο – τρία χρόνια. Το αν θα αμβλυνθούν οι διαφορές ή αν τα πράγματα θα εξελιχθούν, σύμφωνα με την εμπειρία της ιστορίας, είναι κάτι που δεν εξαρτάται από την Ελλάδα, αλλά σίγουρα θα έχει αντίκτυπο και στη ζωή των Ελλήνων.

Προφίλ

Η Υδάτωρ αποτελεί συνέχεια της Ευστρατιάδης ΑΒΕΤΕ και ασχολείται με την άντληση νερού και λυμάτων, την διάχυση, την ανάδευση και τον αυτοματισμό. Διαθέτει 40 εξειδικευμένα στελέχη σε όλους τους τομείς της και διατηρεί γραφεία, αποθήκες και τμήμα service σε Πάτρα και Αθήνα. Εξυπηρετεί από το 1968 καταναλωτές, καταστήματα, εργολάβους και βιομηχανίες σε όλη την Ελλάδα.
 
 Πρόσωπα
Σπανός: Η χώρα μας έχει υψηλή ηλιοφάνεια και ισχυρή βιομηχανία
Γιώργος Κωνσταντέλλος: Βήματα μπροστά
Κώστας Διαμαντής: Ποιότητα χωρίς «εκπτώσεις»
Ο χαλκός δίνει λύσεις
«Αναπνέετε ελεύθερα»
«Εξοικονόμηση με προϋποθέσεις»
«Ο επιμένων νικά»
Οικονομία σε θέρμανση και ζεστό νερό
Κώστας Γραβάνης: Λύση η ποιότητα για τη βιωσιμότητα των ηλιακών
S.O.S κατά της γραφειοκρατίας
© ΤΕΧΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ  | Όροι χρήσης  | Πληροφορίες