Εκτύπωση  Αποστολή
ΜΗΝΙΑΙΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ      
ΤΕΥΧΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Κυκλοφορεί
ΤΕΥΧΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
  Αρχείο περιοδικών
 
 
 Αρχική Σελίδα
 Επικαιρότητα
Πρόσωπα
 Τεχνικά Θέματα
 Συνδικαλιστικά
 Ιστορικά
 Ατζέντα
 Θέσεις
 Ταυτότητα
 Χρήσιμα links
 Επικοινωνία
   
Γίνε συνδρομητής!  
 

στο διαδίκτυο
στο site
 
 
 
Κωνσταντίνος Αλβανός: «Η άνεση είναι πάντα προτεραιότητά μας»
 



Ο κ. Κωνσταντίνος Αλβανός, κατά την ενδιαφέρουσα συνέντευξή του στο «Θ», αναφέρθηκε στους λέβητες και στα συστήματα συμπύκνωσης αερίου «Ariston» που διαθέτει η «Tata Hellas Μ.Ε.Π.Ε.», μια εταιρεία η οποία είναι αποκλειστική αντιπρόσωπος του ομίλου «Ariston Thermo» στην Ελλάδα.

«Η δυναμική της «Ariston» είναι συνώνυμη με την ενεργειακή απόδοση και το σεβασμό προς το περιβάλλον» τονίζει ο κ. Κωνσταντίνος Αλβανός, διευθύνων σύμβουλος της «Tata Hellas Μ.Ε.Π.Ε.», η οποία είναι μέλος της Ένωσης Ελληνικών Επιχειρήσεων Θέρμανσης και Ενέργειας (ΕΝ.Ε.ΕΠΙ.Θ.Ε.).Παράλληλα, επισημαίνει ότι ο κλάδος έχει καταφέρει να σημειώσει μια σταθερότητα στους τζίρους, ενώ έχουν βελτιωθεί σημαντικά οι δείκτες ρευστότητας παρά την έλλειψη χρηματοδότησης από το τραπεζικό σύστημα.

Επίσης, ο κ. Κωνσταντίνος Αλβανός αναφέρθηκε στο ρόλο της ΕΝ.Ε.ΕΠΙ.Θ.Ε. και στα βασικά ζητήματα που απασχολούν σήμερα την ένωση, όπως είναι η πλήρης εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για την ενεργειακή σήμανση των προϊόντων (ErP), ο οικολογικός σχεδιασμός (Eco Design) κ.ά.

– Λέγεται στην αγορά ότι το εμπορικό σήμα «Ariston», εδώ και 50 χρόνια, έχει κατακτήσει μια δυνατή παρουσία, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Ποιο είναι το πλεονέκτημα των προϊόντων της «Ariston», ώστε να εξακολουθεί να έχει τέτοια δυναμική;

– Σε όλο τον κόσμο, ο όμιλος "Ariston Thermo" είναι συνώνυμος με την άνεση, την ενεργειακή απόδοση και το σεβασμό για το περιβάλλον, χάρη στα προϊόντα υψηλής απόδοσης, στα εργοστάσια με τα πιο προηγμένα πρότυπα παραγωγής και στις εξαιρετικές υπηρεσίες υποστήριξης των καταναλωτών πριν και μετά την πώληση.

Σήμερα, πάνω από 250 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον πλανήτη χρησιμοποιούν και εκτιμούν τα προϊόντα μας κάθε μέρα. Χάρη στην παγκόσμια αυτή εμπειρία και τη βαθιά κατανόηση των αναγκών των καταναλωτών, απολαμβάνουμε διαρκώς την εμπιστοσύνη εκατομμυρίων οικογενειών σε όλο τον κόσμο, για πάνω από 50 χρόνια.

Η τεράστια αυτή «δεξαμενή» μάς επιτρέπει να ακούμε στην Ελλάδα πάνω από 50.000 καταναλωτές, ώστε να βελτιώνουμε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας. Η μακρόχρονη συνήθεια μας να ακούμε τους πελάτες μας μέσω έρευνας αγοράς και οι ομάδες εστίασης αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της επιδίωξής μας για την αριστεία. Αυτές είναι η μαρτυρίες για την υψηλή ποιότητα του σήματος και των προϊόντων μας, και χάρη σε αυτά η «Ariston» είναι σε θέση να βελτιώνεται συνεχώς.

Η "Ariston", λοιπόν, είναι το έμπιστο εμπορικό σήμα που έχει σχεδιαστεί για να αφήνει τους ανθρώπους να απολαμβάνουν κάθε πολύτιμη στιγμή που περνάνε στο σπίτι με την οικογένειά τους κάθε μέρα.

– Μπορείτε να μας περιγράψετε ποια είναι η κύρια ταυτότητα της «Αriston»; Με ποιες κατηγορίες προϊόντων εισήλθε στην αγορά και τι προτιμούν περισσότερο οι επαγγελματίες και οι καταναλωτές;

– Ο όμιλος «Ariston Thermo» είναι σήμερα ο παγκόσμιος ειδικός στη θερμική άνεση, με μοναδική εμπειρία και πρωτοποριακές καινοτομίες σε προϊόντα θέρμανσης και θέρμανσης νερού.

Με 22 εργοστάσια παραγωγής, 150 υποκαταστήματα, 39 γραφεία αντιπροσωπειών και 19 κέντρα δεξιοτήτων, έρευνας και ανάπτυξης, είναι ο πιο παγκοσμιοποιημένος όμιλος του κλάδου της θερμικής άνεσης, έχοντας καταφέρει να καθιερώσει σημαντικά εμπορικά σήματα με αιχμή του δόρατος το σήμα «Ariston».

Τα προϊόντα που διανέμουμε στην ελληνική αγορά είναι οι λέβητες και τα συστήματα συμπύκνωσης αερίου, και στο τέλος του χρόνου ευελπιστούμε να ξεπεράσουμε τους 60.000 λέβητες.

Από το 2008 κι έπειτα παρουσιάσαμε πρώτοι στην ελληνική αγορά με μεγάλη επιτυχία τις αντλίες θερμότητας παραγωγής ζεστού νερού χρήσης, όπου έχουμε και το μεγαλύτερο μερίδιο.

Επίσης, διανέμουμε αντλίες θερμότητας, θέρμανσης και ψύξης, ενώ τον περασμένο μήνα λανσάραμε τις νέες σειρές μας που ανεβάζουν σημαντικά τον πήχη του ανταγωνισμού, αφού οι επιδόσεις τους ξεπερνούν από τώρα τα πολύ ψηλά πρότυπα αποδόσεων που θα ισχύσουν το 2019.

Ακόμη, εδώ και αρκετά χρόνια διαθέτουμε προηγμένα ηλιακά θερμικά συστήματα, αλλά η οικονομική κρίση και η παντελής έλλειψη κρατικού ελέγχου στα παραγόμενα αντίστοιχα προϊόντα στην Ελλάδα και στις γειτονικές χώρες δημιουργούν ένα περιβάλλον που δεν μας επιτρέπει να επιχειρήσουμε μεγαλύτερες επενδύσεις. Σήμερα, όλα μας τα προϊόντα έχουν τη δυνατότητα συνδεσιμότητας μέσω ίντερνετ και είναι στάνταρ σε πολλές συσκευές μας.

– Ποια είναι η φιλοσοφία της «Ariston», σε ποιες αξίες βασίζεται και ποιο «μότο» περιγράφει τα προϊόντα της;

– Η δέσμευσή μας αφορά την ενεργειακή αποδοτικότητα: Διαθέτουμε βιώσιμα προϊόντα και λύσεις για μείωση της κατανάλωσης και την προστασία του περιβάλλοντος.

Ο στόχος μας είναι η βιώσιμη απόδοση. Τα αποδοτικά προϊόντα και οι σχετικές διαδικασίες μπορούν να συμβάλουν αποφασιστικά στη μείωση τόσο της κατανάλωσης ενέργειας όσο και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων χωρίς να θυσιάζεται η άνεση. Και η «Ariston» σκοπεύει να διαδραματίσει ηγετικό ρόλο σε αυτό το σενάριο.

Η ακεραιότητα, οι άνθρωποι, η αριστεία, οι πελάτες και η αειφορία είναι οι ακρογωνιαίοι λίθοι του σύμπαντος της «Ariston». Αυτές οι αρχές στις οποίες πιστεύουμε και οι οποίες υποστηρίζουν καθημερινά την επιδίωξή μας για αριστεία.

Το μότο που συνοδεύει το σήμα «Ariston» είναι: «Η άνεση πάντα προτεραιότητά μας».

– Ποια είναι τα μελλοντικά βήματα της εταιρείας; Τι νέα προϊόντα να περιμένουν οι καταναλωτές και οι επαγγελματίες του κλάδου; Ενδέχεται να υπάρξει κάποια νέα συνεργασία;

– Το μέλλον της θερμικής άνεσης για μας είναι η συνδεσιμότητα των συσκευών. Η εταιρεία έχει επενδύσει σημαντικά κεφάλαια στον τομέα αυτό, αποβλέποντας σε ένα πραγματικό οικιακό ecosystem, ένα περιβάλλον όπου επικοινωνούν μεταξύ τους διαφορετικές συσκευές.

Παρουσιάσαμε τον προηγούμενο μήνα ένα μεγάλο μέρος των καινούριων προϊόντων μας, όπως είναι οι νέες γενιές συστημάτων συμπύκνωσης και αντλιών θερμότητας.

Η «Ariston» προσφέρει σήμερα στην Ελλάδα ένα ευρύ φάσμα συνδεδεμένων προϊόντων, συστημάτων και υπηρεσιών για τη διαχείριση της θέρμανσης, της ψύξης και της παραγωγής ζεστού νερού, όπως είναι οι έξυπνοι θερμοστάτες και προϊόντα με ενσωματωμένη τεχνολογία Wi-Fi για θερμική άνεση.

Όσο για τις νέες συνεργασίες μας, θέλω να σας αποκαλύψω ότι ο όμιλος «Ariston Thermo», εκτιμώντας τη μεγάλη επιτυχία και την εμπιστοσύνη των επαγγελματιών και των καταναλωτών που απολαμβάνει στην Ελλάδα, έχει αποφασίσει εδώ και τρία χρόνια να επενδύσει σε παραγωγική μονάδα είτε αυτόνομα είτε μέσω εξαγοράς.

– Σύμφωνα με οικονομικά στοιχεία από έρευνες που αναλύουν τη βιωσιμότητα των ελληνικών επιχειρήσεων, οι υψηλές φορολογικές επιβαρύνσεις έχουν συντελέσει ανασταλτικά στην πορεία τους. Θα θέλαμε να μας πείτε αν η εταιρεία έχει επηρεαστεί από τα νέα φορολογικά δεδομένα και αν η γενικότερη ύφεση «έχει βάλει φρένο» στα σχέδιά της.

– Όπως προανέφερα, υπάρχει δεδομένη απόφαση για επένδυση σε παραγωγική μονάδα, με σκοπό την κάλυψη όχι μόνο της εγχώριας αγοράς αλλά και των αγορών των Βαλκανίων, της Μέσης Ανατολής και της βόρειας Αφρικής. Η στρατηγική θέση της χώρας μας και το άριστο έμψυχο δυναμικό που διαθέτουμε ενισχύουν τη συγκεκριμένη πιθανότητα.

Είναι όμως αρκετά δύσκολη απόφαση, λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες που επικρατούν και το αρνητικό κλίμα που δεν ευνοεί τις επενδύσεις. Η επιχειρηματικότητα ενοχοποιείται, οι εταιρείες που δηλώνουν κέρδη και αναπτύσσονται τιμωρούνται με ακόμη μεγαλύτερη φορολογία, ενώ οι ασφαλιστικές εισφορές γίνονται δυσβάσταχτες στο βωμό της κάλυψης των ελλειμμάτων.

– Η εταιρεία σας «Tata Hellas Μ.Ε.Π.Ε.» είναι μέλος της Ένωσης Ελληνικών Επιχειρήσεων Θέρμανσης και Ενέργειας (ΕΝ.Ε.ΕΠΙ.Θ.Ε.). Ως μέλη, λοιπόν, ενός φορέα με άμεση γνώση των τεκταινόμενων στο χώρο σας, ποια πιστεύετε ότι είναι η τάση του κλάδου σήμερα; Τι αποτυπώνουν οι δείκτες κερδοφορίας, οι δείκτες ρευστότητας κτλ.;

– Σε ανάλυση που κάναμε ως ΕΝ.Ε.ΕΠΙ.Θ.Ε. για τα τέσσερα τελευταία χρόνια και μέχρι το 2015, ο κλάδος έχει καταφέρει να σημειώσει μια σταθερότητα όσον αφορά τους τζίρους. Έτσι, ενώ το 2013 και 2014 υπήρχε μία μείωση της τάξης του 7,2%, μέσα στο 2015 κατάφερε να επανέλθει στα επίπεδα του 2012 με ισόποση αύξηση.

Τα μεικτά κέρδη των επιχειρήσεων παρουσίασαν μια μείωση της τάξης του 4,4%, ενώ τα καθαρά κέρδη παρουσίασαν κι αυτά μια μείωση 2%, φθάνοντας στο περιθώριο του 1%· μιλώντας πάντα σε κλαδικούς δείκτες.

Όσο για τους δείκτες ρευστότητας, έχει βελτιωθεί σημαντικά ο χρόνος αποπληρωμής υπολοίπων, κάτι που είχε επιβραδυνθεί λόγω της έλλειψης χρηματοδότησης από το τραπεζικό σύστημα. Επίσης, οι εταιρείες του κλάδου βελτίωσαν και τη διάρθρωση χρέους, αφού αναγκάστηκαν να ρευστοποιήσουν μέρος του ενεργητικού ή να προβούν σε αύξηση των ιδίων κεφαλαίων τους, ώστε να μειώσουν την έκθεση σε δάνεια.

– Πείτε μας, ως μέλος της ΕΝ.Ε.ΕΠΙ.Θ.Ε., ποιος είναι ο ρόλος της ένωσης και αν έχει μέχρι σήμερα εκπληρώσει το σκοπό της, βάσει των δραστηριοτήτων της.

– Ο ρόλος και οι σκοποί της ΕΝ.Ε.ΕΠΙ.Θ.Ε. είναι: α) η προάσπιση, διαφύλαξη, εκπροσώπηση και προαγωγή των κοινών συμφερόντων των επιχειρήσεων που ασχολούνται με την παραγωγή και εμπορία των ειδών θέρμανσης, β) η τεχνολογική και ποιοτική αναβάθμιση του κλάδου θέρμανσης, γ) η ενεργός συμβολή, προβολή, μελέτη, έρευνα και ανάδειξη της "πράσινης ενέργειας", δ) η διαμόρφωση συνθηκών συμμετοχής και ενθάρρυνσης των μελών της Ένωσης σε θέματα επιμόρφωσης στελεχών και τεχνικών του κλάδου, ε) η διοργάνωση και συμμετοχή σε διαλέξεις, σεμινάρια, συνέδρια και εκπαιδευτικά προγράμματα, στ) η προάσπιση των συμφερόντων των καταναλωτών και ζ) η υπεύθυνη ενημέρωση.

Υπάρχει διαρκής προσπάθεια από όλα τα μέλη και ευρεία συναίνεση και υποστήριξη στους κοινούς μας στόχους, και πιστεύω ότι είμαστε σε πολύ καλό δρόμο. Ας μην ξεχνάμε ότι η Ένωση ιδρύθηκε το 2009, και τώρα αρχίζει να ωριμάζει σαν ιδέα. Ως μέλος του ΔΣ δεν θα μπορούσα ποτέ να πω ότι έχουμε ήδη εκπληρώσει το σκοπό μας· μόνο η γενική συνέλευση μπορεί να αποφανθεί γιΆ αυτό.

– Είναι έντονο το ενδιαφέρον των ελληνικών επιχειρήσεων θέρμανσης και ενέργειας για τις συνελεύσεις της ένωσης; Τι παρατηρείτε; Δώστε μας μια γενικότερη εικόνα όσον αφορά την παρουσία των μελών, τα καίρια ζητήματα που έχουν τεθεί, τις καινοτόμες προτάσεις που έχουν διατυπωθεί αλλά και τα προβλήματα του κλάδου.

– Πραγματικά υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από τις επιχειρήσεις, κι αυτό διαφαίνεται από τη διεύρυνση που επιτυγχάνουμε συνεχώς: Σχεδόν όλες οι μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου της ενέργειας είναι ενεργά μέλη μας.

Τα βασικά ζητήματα που μας απασχολούν σήμερα είναι: α) Το νέο πρόγραμμα στοχευμένων επιδοτήσεων που αφορά τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας των κτιρίων, δηλαδή το «Εξοικονόμηση κατΆ οίκον», και οι συνεχείς αναγγελίες του Υπουργείου εδώ και δύο χρόνια για την εκκίνηση του προγράμματος.

β) Η πλήρης εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για την ενεργειακή σήμανση προϊόντων (ErP) και τον οικολογικό σχεδιασμό (Eco Design), καθώς και η συμμόρφωση των επιχειρήσεων στους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.

– Πότε θα πραγματοποιηθεί η επόμενη συνάντηση της ΕΝ.Ε.ΕΠΙ.Θ.Ε. και ποια είναι η θεματολογία της συγκέντρωσης;

– Η επόμενη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου θα πραγματοποιηθεί στις 17 αυτού του μήνα· και εκτός των δύο θεμάτων που προανέφερα, θα μας απασχολήσουν και κάποια σημαντικά θέματα λανθασμένης ερμηνείας της ευρωπαϊκής νομοθεσίας που δημιουργούν αρκετά μεγάλες στρεβλώσεις στην αγορά μας.
 
 Πρόσωπα
Αλέξης Μαυρογένης: «Εγγυόμαστε ποιότητα και εξυπηρέτηση στους πελάτες μας»
Νικήτας Αθανασόπουλος: Στόχος μας η ενότητα του κλάδου
Σπανός: Η χώρα μας έχει υψηλή ηλιοφάνεια και ισχυρή βιομηχανία
Ο χαλκός δίνει λύσεις
«Αναπνέετε ελεύθερα»
«Εξοικονόμηση με προϋποθέσεις»
«Ο επιμένων νικά»
Οικονομία σε θέρμανση και ζεστό νερό
Κώστας Γραβάνης: Λύση η ποιότητα για τη βιωσιμότητα των ηλιακών
S.O.S κατά της γραφειοκρατίας
© ΤΕΧΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ  | Όροι χρήσης  | Πληροφορίες