Εκτύπωση  Αποστολή
ΜΗΝΙΑΙΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ      
ΤΕΥΧΟΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
Κυκλοφορεί
ΤΕΥΧΟΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
  Αρχείο περιοδικών
 
 
 Αρχική Σελίδα
 Επικαιρότητα
Πρόσωπα
 Τεχνικά Θέματα
 Συνδικαλιστικά
 Ιστορικά
 Ατζέντα
 Θέσεις
 Ταυτότητα
 Χρήσιμα links
 Επικοινωνία
   
Γίνε συνδρομητής!  
 

στο διαδίκτυο
στο site
 
 
 
Κίμων Λέφας: «Πρέπει να είμαστε σωστοί ως επιχειρηματίες και ως άνθρωποι»
 



Το στίγμα της επιχειρηματικής δραστηριότητας της εταιρείας της οποίας ηγείται, μαζί με τα αδέλφια του Θεοδώρα και Ηλία, δίνει ο κ. Κίμων Λέφας, σε μια συνέντευξη στην οποία μιλάει εφΆ όλης της ύλης για τα μελλοντικά σχέδιά του, για τις μακροχρόνιες συνεργασίες του με ξένες και εγχώριες εταιρείες και για την ανάπτυξη νέων τεχνολογικά προϊόντων.

Ο διευθυντής πωλήσεων της Thermovent Hellas A.E. αναφέρεται επίσης στις αλλαγές που έχουν επέλθει στην αγορά θέρμανσης, στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες και στο κατά πόσο το υπό διαμόρφωση επιχειρηματικό κλίμα έχει επηρεαστεί, ενώ δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη σπουδαιότητα της ομαδικής εργασίας και της προσαρμογής στο επιχειρηματικό περιβάλλον για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων.

Τέλος, δεν παραλείπει να μιλήσει για τις νέες απαιτήσεις της αγοράς και τις προσδοκίες της από το πρόγραμμα «Εξοικονομώ κατΆ οίκον», καθώς και για τα νέα βήματα που κάνει η εταιρεία για να εμπλουτίσει ακόμα περισσότερο τις γνώσεις των επαγγελματιών.

– Φέτος συμπληρώνονται 40 χρόνια παρουσίας της «Thermovent» στην ελληνική αγορά, και μάλιστα σε μια ηγετική θέση στο χώρο της θέρμανσης. Πώς κερδίσατε αυτή την αναγνωρισιμότητα; Τι πιστεύετε ότι είναι αυτό που κάνει την εταιρεία σας να πρωταγωνιστεί στην αγορά;

– Από τη ίδρυση της Thermovent, δύο είναι οι βασικοί πυλώνες που βοήθησαν και στήριξαν την αναγνωσιμότητα της εταιρείας μας: η ποιότητα των προϊόντων μας και η διάθεσή τους στην ελληνική αγορά με σταθερότητα, συνέπεια και άρτια τεχνική εξυπηρέτηση.

Με αυτές τις βάσεις ξεκίνησε πριν από 40 χρόνια ο πατέρας μου Γεώργιος Λέφας, και συνεχίζουμε μαζί με τα αδέρφια μου Θεοδώρα και Ηλία. Λόγω των βάσεων αυτών, αποκτήσαμε την εμπιστοσύνη των συνεργατών μας· και δεν είναι καθόλου τυχαίο που με πολλά από τα συνεργαζόμενα καταστήματα θέρμανσης πορευόμαστε μαζί όλα αυτά τα χρόνια με τις αντίστοιχες δεύτερες γενιές τους.

Όσο συνηθισμένο και αν ακούγεται, η αλήθεια είναι πως η εμπιστοσύνη των συνεργατών μας προς τη Thermovent είναι ο βασικός λόγος που έχουμε πρωταγωνιστικό ρόλο στον κλάδο μας. Οι συνεργάτες αναγνωρίζουν την ισότιμη εμπορική πολιτική, την τήρηση των παραδόσεων, την ύπαρξη εμπιστοσύνης στις συναλλαγές, αλλά και την τεχνογνωσία που αποκτήσαμε όλα αυτά τα χρόνια.

– Μπορείτε να μας περιγράψετε ποιο είναι το στίγμα της Thermovent στην αγορά; Ποιες είναι οι κατηγορίες προϊόντων που προσφέρετε και ποιο το πλεονέκτημά τους;

– Η δραστηριότητα της Thermovent είναι η διάθεση και πώληση προϊόντων που αφορούν κυρίως την κεντρική θέρμανση οποιουδήποτε κτιρίου ή κτιριακής εγκατάστασης. Οι μακροχρόνιες συνεργασίες μας με γνωστούς ευρωπαϊκούς οίκους που αντιπροσωπεύουμε, μάς έχουν δώσει το δικαίωμα να πιστεύουμε πως είμαστε ειδικοί στο είδος μας.

Οι οίκοι αυτοί έχουν μεγάλο κύρος στην παγκόσμια αγορά, καθώς μεταξύ άλλων επενδύουν στην ανάπτυξη νέων τεχνολογικά προϊόντων, με αποτέλεσμα και εμείς με τη σειρά μας να πρέπει να ενημερώνουμε με διάφορους τρόπους την εγχώρια αγορά.

Μερικοί από τους οίκους με τους οποίους συνεργαζόμαστε, καθώς και τα προϊόντων τους που διαθέτουμε, είναι οι εξής:

Bentone Σουηδίας: καυστήρες πετρελαίου - αερίου - υγραερίου.

PURMO Φινλανδίας - Γερμανίας: αντλίες θερμότητας και αντίστοιχων boiler CTC, θερμαντικά σώματα και ενδοδαπέδια θέρμανση - δροσισμός.

DANFOSS Δανίας: ηλεκτρική ενδοδαπέδια θέρμανση, αντιπαγετικές λύσεις, ανταλλακτικά καυστήρων, θερμοστάτες χώρου και βαλβίδες εξισορρόπησης. ESBE Σουηδίας: υδραυλικοί αυτοματισμοί.

Υπάρχουν και περαιτέρω συνεργασίες με εγχώριες γνωστές εταιρείες για την κάλυψη παραγγελιών.

– Κατά πόσο οι στρατηγικές συνεργασίες που έχετε αναπτύξει, εκπροσωπώντας τα προϊόντα γνωστών ευρωπαϊκών εταιρειών, έχουν συμβάλει στην ανάπτυξη της εταιρείας σας; Σκοπεύετε στο εγγύς μέλλον να αναπτύξετε άλλες συνεργασίες με δυνατά ονόματα;

– Ο κυριότερος λόγος στον οποίο οφείλεται η ανάπτυξη της εταιρείας μας, θα έλεγα πως είναι η πολυετής και άριστη συνεργασία με τους παραπάνω ευρωπαϊκούς οίκους. Σημειώνω ότι φέτος η Thermovent κλείνει 40 χρόνια συνεργασίας με την BENTONE και την ESBE. Με την DANFOSS και την PURMO κλείνει 28 και 26 χρόνια αντίστοιχα.

Επομένως, γίνεται κατανοητό, πως οι εμπορικές σχέσεις της Thermovent με τους παραπάνω αξιόλογους οίκους στο χώρο της θέρμανσης, ύστερα από τόσα χρόνια, βρίσκονται σε αρκετά υψηλό βαθμό, ώστε να προοιωνίζεται ένα θετικό κλίμα σε όλα τα επίπεδα συνεργασίας.

Το πλεονέκτημα που καταγράφεται είναι η αφοσίωση των ανθρώπων της Thermovent στη συνεχή ανάδειξη της ποιότητας των προϊόντων, στην εισαγωγή καινοτόμων συστημάτων θέρμανσης και στην όσο το δυνατόν καλύτερη παροχή γνώσεων και υπηρεσιών προς τους συνεργάτες μας στην Ελλάδα.

Όσον αφορά την ανάπτυξη νέων συνεργασιών, θεωρώ πως πάντα είμαστε ενημερωμένοι για τις συνεχείς αλλαγές στην αγορά, και επιθυμία μας είναι να έχουμε νέες κατηγορίες προϊόντων, στο πλαίσιο της εξέλιξης της τεχνολογίας που διαμορφώνεται στο χώρο της θέρμανσης.

Αυτό όμως απαιτεί σκληρή και αξιόπιστη δουλειά, αποφασιστικότητα και επιμονή, καθώς τα αποτελέσματα μπορεί να μην είναι άμεσα. Προτεραιότητά μας τα τελευταία χρόνια είναι η ενδυνάμωση ακόμη περισσότερο των σχέσεών μας με τους οίκους που αντιπροσωπεύουμε.

– Ποιο είναι το όραμα και το στρατηγικό σχέδιο της εταιρείας σας ώστε να παραμείνει σε πρωταγωνιστική θέση;

– Δεν είναι εύκολο με τις τωρινές συνθήκες να προβλέψεις έως πού φτάνουν τα όρια ανάπτυξης για τα επόμενα τρία - τέσσερα χρόνια.

Όμως το σίγουρο είναι πως θέλουμε οι καθημερινές λειτουργίες της εταιρείας να είναι ευκολότερες και πιο αυτοματοποιημένες, επενδύοντας σε τεχνολογικό εξοπλισμό έτσι ώστε να εκμηδενιστούν τυχόν λάθη και να μένει περισσότερος και πιο ποιοτικός χρόνος για κάθε εργαζόμενο.

Επίσης, σκόπιμο είναι να σημειώσω ότι οι απαιτήσεις της αγοράς έχουν αυξηθεί και στον τομέα της εξυπηρέτησης σε μηχανολογικό επίπεδο, ώστε οι εταιρείες πρέπει να δίνουν λύσεις όχι μεμονωμένα για ένα προϊόν, αλλά στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου συστήματος θέρμανσης.

Οι απαντήσεις μας, για παράδειγμα, πρέπει να καλύπτουν από τη λειτουργία ενός απλού θερμοστάτη, μέχρι και αυτήν του συστήματος βαλβίδων εξισορρόπησης ενός ξενοδοχειακού συγκροτήματος.

Αυτό επιτυγχάνεται από εμάς και το οργανωτικό μας πλαίσιο ολοένα και περισσότερο. Ωστόσο, σκοπός μας είναι η ακόμα μεγαλύτερη εξειδίκευση, μεγαλώνοντας το τεχνικό μας τμήμα από έμπειρους μηχανολόγους στο χώρο της θέρμανσης.

– Οι υψηλές φορολογικές επιβαρύνσεις έχουν προκαλέσει σοβαρούς τριγμούς στην επιχειρηματικότητα της χώρας και έχουν πλήξει άσχημα τη βιωσιμότητά τους. Κατά πόσο έχουν επηρεαστεί η αγορά και φυσικά η εταιρεία σας από το γενικότερο επιχειρηματικό κλίμα και τη φορολογική πολιτική;

– Η υψηλή φορολογία, σε κάθε περίπτωση, θεωρώ ότι είναι πάντα κάτι αρνητικό. Περιορίζει τις επενδυτικές κινήσεις και εμποδίζει την όποια αναπτυξιακή προοπτική. Εκείνο πάντως που ιδιαιτέρως επηρεάζει αρνητικά την επιχειρηματικότητα και το σχεδιασμό για επενδύσεις είναι η αστάθεια του φορολογικού συστήματος και οι συνεχείς μεταβολές που καταγράφονται.

Τελευταία προέκυψαν και οι υψηλές ασφαλιστικές εισφορές, οι οποίες τελικώς λειτουργούν ως πρόσθετη φορολογία επί των εισοδημάτων, αφού έχουν ως βάση υπολογισμού το φορολογητέο εισόδημα.

Τα φαινόμενα αυτά σχηματίζουν, δυστυχώς, τις προϋποθέσεις για την εμφάνιση της «μαύρης» αγοράς και φαινομένων που δεν βοηθούν το αναπτυξιακό τοπίο.

Η εταιρεία μας φυσικά και έχει επηρεαστεί αρνητικά από τη γενικότερη οικονομική κρίση. Πολλές είναι οι αιτίες που τα τελευταία χρόνια έχουν διαμορφώσει προς τα κάτω τα επιχειρηματικά μεγέθη.

Η κρίση, για παράδειγμα, στην οικοδομική δραστηριότητα οδήγησε σε κλείσιμο επαγγελμάτων και συρρίκνωσε τον κύκλο εργασιών σε πλήθος επιχειρήσεων του χώρου.

Η διαφοροποίηση της τιμής του πετρελαίου, είναι ένα άλλο παράδειγμα: Το 2014 ήταν 1,5 ευρώ το λίτρο, οπότε έγινε στροφή προς τη βιομάζα. Μετά έπεσε κοντά στο 0,75 ευρώ το λίτρο, και έκτοτε ανεβαίνει πάλι.

Ακολούθως, είχαμε τις αλλαγές των τιμών λόγω της φορολογίας στην πώληση ρεύματος από τα φωτοβολταϊκά. Όλα αυτά, καταλαβαίνετε, επηρεάζουν την εμπορική πολιτική μιας εταιρείας του κλάδου μας, αλλά και τους καταναλωτές, που τελικά δυσκολεύονται να επιλέξουν ένα ιδανικό σύστημα θέρμανσης, κατά περίπτωση.

– Η εταιρεία σας είναι μέλος της Ένωσης Ελληνικών Επιχειρήσεων Θέρμανσης και Ενέργειας (ΕΝ.Ε.ΕΠΙ.Θ.Ε.). Ως μέλος αυτού του θεσμικού φορέα, πιστεύετε ότι θα αλλάξει σύντομα η κατάσταση ή προβλέπετε να χειροτερέψουν τα πράγματα, με δεδομένο ότι τον επόμενο χρόνο θα ληφθούν πολλά οικονομικά μέτρα;

– Μια από τις σημαντικές δράσεις της ΕΝ.Ε.ΕΠΙ.Θ.Ε είναι η παρουσίαση στοιχείων προς τους αρμόδιους αντίστοιχων τομέων για την επιχορήγηση προϊόντων και εργασιών με στόχο λιγότερο ενεργοβόρα κτίρια. Είχε προηγηθεί μια τέτοια δράση το 2013-2014· και από τη στιγμή που έγινε πρώτη φορά μετά από πάρα πολλά χρόνια, μόνο επιτυχία μπορεί να χαρακτηριστεί.

Αυτό τον καιρό είμαστε εν αναμονή του «Εξοικονομώ κατΆ οίκον» προϋπολογισμού 350 εκατομμυρίων ευρώ, με αναμενόμενους δικαιούχους περίπου 30.000 - 40.000. Αυτό είναι φυσικά κάτι θετικό για το έτος που διανύουμε. Αν υλοποιηθούν νέα και δυσμενέστερα οικονομικά μέτρα, αυτό θα έρθει σε αντίθεση με το πρόγραμμα και δεν μπορούμε να προβλέψουμε το αποτέλεσμα.

– Γνωρίζοντας καλύτερα τις πρωτοβουλίες της ΕΝ.Ε.ΕΠΙ.Θ.Ε για την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος, ποιες είναι οι προτάσεις που καταθέτετε για τα καίρια ζητήματα του κλάδου;

– Όλες οι εταιρείες έχουν πάνω κάτω τα ίδια συμφέροντα· και οι προτάσεις έρχονται ύστερα από συναντήσεις των μελών και ως εκ τούτου είναι κοινές. Οι προτάσεις έγκεινται στο γενικό καλό, που είναι η ισχυροποίηση του κλάδου θέρμανσης, κυρίως με την έλευση νέων μελών ή και συνδέσμων. Περισσότερος κόσμος σημαίνει ισχυρότερες παρεμβάσεις.

Επίσης θετική θα ήταν η απλούστευση των όρων συμμετοχής για τους υποψήφιους δικαιούχους του «Εξοικονομώ κατΆ οίκον», αλλά και η αποπληρωμή του προς τις εταιρείες.

Τέλος, καλό θα ήταν να γίνονται αυστηρότεροι έλεγχοι στα προϊόντα εισαγωγής βάσει νέων ευρωπαϊκών κανονισμών αλλά και έλεγχοι στα σύνορα για παραεισαγωγές.

– Ποιες λύσεις και δράσεις προσφέρει η εταιρεία στους επαγγελματίες, ώστε να γίνει αποτελεσματικότερη η δουλειά τους, να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και σε τελική ανάλυση να ωφεληθούν οι καταναλωτές; Πιστεύετε ότι οι τελευταίοι έχουν αλλάξει κριτήρια επιλογής των προϊόντων;

– Κατά τη γνώμη μου, μια από τις πιο σημαντικές δράσεις είναι τα σεμινάρια που οργανώνουμε σε ειδικό χώρο του κεντρικού μας κτιρίου, στον ¶λιμο.

Είναι η πιο άμεση επαφή του επαγγελματία που θέλει να αυξήσει τις γνώσεις του, επάνω στο αντικείμενο, ακούγοντας και συμβουλευόμενος τους ειδικούς της Thermovent.

Ο επαγγελματίας του χώρου μπορεί να επωφεληθεί από τις απαντήσεις σε ερωτήματα, αλλά και από ιδέες των συναδέλφων του. Το θετικό αποτέλεσμα που προκύπτει από τα σεμινάρια είναι αμφίδρομο, διότι και εμείς, ως εταιρεία, αυξάνουμε τις εμπειρίες μας καταγράφοντας τους προβληματισμούς που διατυπώνονται, ώστε να βελτιώνουμε το πλαίσιο των εργασιών μας.

Αλλά και όσοι συμμετέχουν στις σεμιναριακές αυτές συναντήσεις, έχουν κάθε ευκαιρία να επιμορφωθούν και να ενημερωθούν για όλες τις εξελίξεις στον χώρο της θέρμανσης.

Σημειώνω επίσης ότι τα σεμινάρια, εφεξής, θα είναι περισσότερο «ανοιχτά», υπό την έννοια ότι δεν θα είναι μόνο με προσκλήσεις προς τα συνεργαζόμενα καταστήματα, αλλά θα απευθύνονται σε κάθε ενδιαφερόμενο επαγγελματία του χώρου μας που θα εκδηλώσει ενδιαφέρον.

Ο τελικός καταναλωτής μπορεί επίσης να επωφεληθεί με διάφορες δράσεις της Thermovent, κυρίως μέσω internet. Μπορεί να έχει επίγνωση ακόμα και για πολύπλοκα τεχνικά ζητήματα, αν του δοθεί απλή και κατανοητή ενημέρωση.

– Ποια είναι η φιλοσοφία της Thermovent και σε ποιες αξίες στηρίζονται οι επιχειρηματικοί σχεδιασμοί της και οι σχέσεις της με τους συνεργάτες και τους επαγγελματίες του χώρου;

– Η φιλοσοφία της Thermovent είναι απλή: Να είμαστε σωστοί ως επιχειρηματίες και ως άνθρωποι. Η κάθε εταιρεία, κατά την άποψή μου, συνιστά ένα στοιχείο του οικονομικού περιβάλλοντος, το οποίο ωστόσο πρέπει να προβάλλει και την κοινωνική του διάσταση.

Υπό την έννοια αυτή, οι σχέσεις μας με τους πελάτες και συνεργάτες μας δεν έχουν αυστηρά εμπορικά χαρακτηριστικά, αλλά διακρίνονται από φιλική και ανθρώπινη προσέγγιση. Εξάλλου, ένας επιτυχημένος επιχειρηματικός σχεδιασμός, εκτός από την επίτευξη εμπορικών στόχων, πρέπει ασφαλώς να στηρίζεται στον ανθρώπινο παράγοντα.

– Ποια είναι η κουλτούρα που διέπει το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας σας;

– Ο στόχος όλων μας στην Thermovent είναι να προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση σε όλα τα επίπεδα: σε τεχνικά ζητήματα, σε διακινήσεις εμπορευμάτων, σε παραγγελιοληψίες, σε παροχή συμβουλών κ.ά.

Η προσπάθεια όλων μας στρέφεται σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη κάλυψη των απαιτήσεων της αγοράς, με δεδομένο μάλιστα ότι οι απαιτήσεις αυτές μεταβάλλονται συνεχώς με γοργούς ρυθμούς.

Αυτός είναι και ο καθημερινός μας στόχος: Η άμεση και ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση. Και την επιτυγχάνουμε με την ομαδικότητα της εργασίας μας και την προσαρμογή στο επιχειρηματικό περιβάλλον.
 
 Πρόσωπα
Κατερίνα Δήμα: «Με την υπεροχή των προϊόντων μας κερδίσαμε την εμπιστοσύνη της αγοράς»
Σπύρος Σκιαδόπουλος: «Οι πρώτες 3D μπαταρίες παγκοσμίως κυκλοφόρησαν φέτος από τον όμιλο Fiore»
Νικόλαος Σ. Δατσέρης: «Να εξορθολογιστεί το σύστημα πιστοποίησης των προϊόντων»
Ηλίας Κακιώνης: «Η αξιοπιστία του brand name «CHER» είναι η δύναμή μας»
Λάμπρος Σπάθης: «Επενδύουμε στους ανθρώπους μας και στην τεχνολογία των προϊόντων μας»
Κωνσταντίνος Αλβανός: «Η άνεση είναι πάντα προτεραιότητά μας»
Νικήτας Αθανασόπουλος: Στόχος μας η ενότητα του κλάδου
Αλέξης Μαυρογένης: «Εγγυόμαστε ποιότητα και εξυπηρέτηση στους πελάτες μας»
Σπανός: Η χώρα μας έχει υψηλή ηλιοφάνεια και ισχυρή βιομηχανία
Γιώργος Κωνσταντέλλος: Βήματα μπροστά
© ΤΕΧΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ  | Όροι χρήσης  | Πληροφορίες  | Facebook