Εκτύπωση  Αποστολή
ΜΗΝΙΑΙΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ      
ΤΕΥΧΟΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
Κυκλοφορεί
ΤΕΥΧΟΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
  Αρχείο περιοδικών
 
 
 Αρχική Σελίδα
 Επικαιρότητα
Πρόσωπα
 Τεχνικά Θέματα
 Συνδικαλιστικά
 Ιστορικά
 Ατζέντα
 Θέσεις
 Ταυτότητα
 Χρήσιμα links
 Επικοινωνία
   
Γίνε συνδρομητής!  
 

στο διαδίκτυο
στο site
 
 
 
Ίων Χούρσογλου: «Η Daikin είναι η πρώτη εταιρεία που έφερε αντλίες θερμότητας στην ελληνική αγορά».
 


Μετά από 38 χρόνια παρουσίας της Daikin στην Ελλάδα, το στέλεχος κ. Ίων Χούρσογλου ανοίγει τα χαρτιά του και αποκαλύπτει το στρατηγικό σχεδιασμό της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια. Μιλά για το πρωτοποριακό δίκτυο «Blue Dealer Plus», για τις ακαδημίες που έχουν συσταθεί και λειτουργούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με σκοπό την παροχή τεχνογνωσίας, αλλά και για την πελατοκεντρική κουλτούρα που ακολουθεί η εταιρεία. Μιλά ακόμη για την επέκταση των δραστηριοτήτων της Daikin σε νέες αγορές, αλλά και για τα νέα κανάλια διανομής.
– Κύριε Χούρσογλου, η εταιρεία «Daikin Hellas» είναι ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές και προμηθευτές εξοπλισμού θέρμανσης, εξαερισμού και κλιματισμού, συμπεριλαμβανομένων αντλιών θερμότητας και εξοπλισμού επαγγελματικής ψύξης. Τι πιστεύετε ότι είναι αυτό που κάνει την εταιρεία σας να έχει δυναμική παρουσία στην αγορά; Ποιο θα λέγατε ότι είναι το όραμα της Daikin Hellas;
– Ο μόνος τρόπος να προβλέψουμε το μέλλον είναι να το δημιουργήσουμε. Εμείς σήμερα οραματιζόμαστε και εργαζόμαστε για τη μετάβαση από την πώληση μεμονωμένων συσκευών στην παροχή ολοκληρωμένων λύσεων, και από τον έλεγχο της θερμοκρασίας στη δημιουργία ιδανικών συνθηκών ανάλογα με τη χρήση και λειτουργία του κάθε χώρου. Η τάση του μέλλοντος είναι η επίτευξη ιδανικών κλιματολογικών συνθηκών για κάθε ανάγκη, π.χ. για τη μάθηση σε ένα σχολείο ή για την ταχύτερη ανάρρωση σε ένα νοσοκομείο. Αυτό το μέλλον, να ξέρετε, δεν είναι μακριά. Ως μέρος του παγκόσμιου ομίλου Daikin, εφαρμόζουμε στις καθημερινές μας πρακτικές τις βασικές αξίες της Daikin, που αφορούν την απόλυτη αξιοπιστία, τη χρηστή διαχείριση και τις άριστες διαπροσωπικές σχέσεις. Αυτό που μας εμπνέει είναι το όραμά μας για την κατάκτηση της πρώτης θέσης στην καρδιά του Έλληνα καταναλωτή, δημιουργώντας ένα ιδανικό κλίμα για τους πελάτες μας και τους συνεργάτες μας και επενδύοντας στην καινοτομία με κέντρο τον άνθρωπο και το περιβάλλον! O πήχης της ποιότητας είναι πάντα ψηλά για τη Daikin Hellas, και αυτό αποτελεί κατάκτηση αλλά και δέσμευση. –Ποια είναι τα επόμενα βήματα ανάπτυξης και ποιοι οι στόχοι σας σε ορίζοντα τριετίας;
– Το 2017 ήταν μια ιδιαιτέρως επιτυχημένη χρονιά, με το συνολικό κύκλο εργασιών να εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 44 εκατ. ευρώ. Κι αυτό γιατί κινείται αυξητικά κατά 13%, χάρη στην αύξηση των πωλήσεων στον τομέα του κλιματισμού –τόσο στις οικιακές όσο και στις εμπορικές εφαρμογές– αλλά και στον τομέα της θέρμανσης. Το 2018 πραγματοποιούμε το τρίτο βήμα του πενταετούς πλάνου μας, στοχεύοντας σε συνολικό κύκλο εργασιών που θα ξεπεράσει τα 50 εκατ. ευρώ μέχρι το 2020. Αυτό είναι το αριθμητικό σκέλος των στόχων μας. Για εμάς, όμως, το μεγάλο στοίχημα αυτή την εποχή είναι να ενισχύσουμε τη σχέση εμπιστοσύνης που έχουμε χτίσει με τους Έλληνες καταναλωτές και η οποία πηγάζει από την ποιότητα, την αξιοπιστία και την εξυπηρέτηση που παρέχουμε. Σε αυτό το πλαίσιο, και σε συνεργασία με τα μέλη του επίσημου δικτύου μας, εφαρμόσαμε ένα πρωτοποριακό κόνσεπτ καταστημάτων, τα Blue Dealer Plus. Έχοντας ξεκινήσει από πέρυσι, συστήνουμε στους καταναλωτές ένα πρωτοποριακό κόνσεπτ, το οποίο αντανακλά πλήρως την πελατοκεντρική κουλτούρα μας, έχοντας ενσωματώσει νέες τεχνολογίες αλλά και στοιχεία που ενισχύουν την εμπειρία του επισκέπτη. Παράλληλα προχωρήσαμε στην ανακαίνιση του εκπαιδευτικού μας κέντρου Daikin Academy στην Αθήνα, ενώ ιδρύσαμε αντίστοιχο κέντρο στη Θεσσαλονίκη το οποίο υποδέχεται τους συνεργάτες μας στη βόρεια Ελλάδα από το Μάιο, αποδεικνύοντας έμπρακτα πόσο σημαντική είναι για εμάς η εκπαίδευση και η παροχή τεχνογνωσίας. – Η εταιρεία, αφουγκραζόμενη τις ανάγκες της αγοράς, διαθέτει μια μεγάλη γκάμα προϊόντων θέρμανσης που ακολουθούν τις παγκόσμιες τάσεις του σήμερα. Πώς πετυχαίνει να εισάγει νέες τεχνογνωσίες και ποιες είναι αυτές;
– Η Daikin έχει αποφασίσει να αναπτύξει μέχρι το 2020 την γκάμα των προϊόντων θέρμανσης, έτσι ώστε να μπορεί να καλύψει μέχρι και κατά 80% τις ανάγκες των Ευρωπαίων καταναλωτών. Σήμερα η γκάμα των προϊόντων περιλαμβάνει αντλίες θερμότητας αέρα - νερού από 4 έως 16kW, λέβητες αερίου επίτοιχους και επιδαπέδιους από 12 έως 35 kW, λέβητες πετρελαίου με ισχύ από 18 έως 32 kW, γεωθερμικές αντλίες θερμότητας, καθώς και συνδυασμούς αντλίας θερμότητας με συστήματα καύσης, τις λεγόμενες «υβριδικές αντλίες θερμότητας». Επίσης υπάρχει ιδιαίτερα μεγάλη γκάμα σε προϊόντα εξυπηρέτησης ζεστού νερού χρήσης με τεχνολογία φρέσκου νερού (fresh water technology), ανεξάρτητα ή σε συνδυασμό με ηλιακή ενέργεια. – Υπάρχουν απαιτήσεις πρόσθετων υπηρεσιών στα προϊόντα θέρμανσης από τους καταναλωτές, όσον αφορά π.χ. τη συντήρηση ή τη μεγαλύτερη διάρκεια μιας εγγύησης;
– Ένας καταναλωτής θέλει να αισθάνεται ασφάλεια για προϊόντα που έχει αγοράσει, ειδικά όταν πρόκειται για προϊόντα βασικής ανάγκης όπως είναι η θέρμανση. Η Daikin προσφέρει 3 χρόνια εγγύηση στα προϊόντα της και υπάρχουν και δυνατότητες αύξησης του χρόνου εγγύησης για επιπλέον 2 χρόνια (3+2). Η οικονομική κρίση αλλά και το αυξημένο κόστος των ανταλλακτικών έχουν αυξήσει τον αριθμό των καταναλωτών που επιδιώκουν τη διενέργεια της ετήσιας περιοδικής συντήρησης των συσκευών θέρμανσης. – Τι μηνύματα λαμβάνετε από το καταναλωτικό κοινό σήμερα; Πιστεύετε ότι οι πελάτες έχουν αλλάξει κριτήρια επιλογής προϊόντων, και αν ναι, ποια είναι αυτά;
– Η Daikin είναι η πρώτη εταιρεία που έφερε αντλίες θερμότητας στην ελληνική αγορά. Εδώ και 11 χρόνια, το Daikin Altherma είναι συνώνυμο της αντλίας θερμότητας. Η Daikin το 2017, ακολουθώντας τα μηνύματα της αγοράς, παρουσίασε στην ελληνική αγορά τη νέα αντλία θερμότητας Daikin Altherma 3 με πολύ καλύτερες αποδόσεις και όλους τους αυτοματισμούς που είναι αναγκαίοι σήμερα και κάνουν ευκολότερη τη ζωή του καταναλωτή και του εγκαταστάτη. Ο καταναλωτής ενδιαφέρεται όχι απλά να ζεσταθεί αλλά να αποκτήσει μια ποιοτική και οικονομική στην κατανάλωση λύση για τη θέρμανσή του. – Η συνεχής ανάπτυξη της εταιρείας δεν βασίζεται μόνο στην αντλία θερμότητας αλλά και στα προϊόντα καύσης. Ποια είναι τα βήματα που ακολουθεί η εταιρεία για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου τομέα;
– Η Daikin εισήγαγε στην ελληνική αγορά το 2014 και προϊόντα καύσης. Τα πρώτα μας βήματα στη συγκεκριμένη αγορά θέλαμε να είναι σίγουρα, και γιΆ αυτό η συνεργασία μας με καταξιωμένο στο χώρο κατασκευαστή από την Ολλανδία ήταν επιβεβλημένη. Την ίδια χρονιά παρουσιάστηκε για πρώτη φορά και η υβριδική αντλία θερμότητας, η οποία αποτελείται από μια αντλία θερμότητας Daikin Altherma, έναν επίτοιχο λέβητα αερίου και ένα χειριστήριο για το συνδυασμό των 2 συστημάτων. Το 2017 η Daikin παρουσίασε στην ελληνική αγορά τον πρώτο δικό της επίτοιχο λέβητα αερίου (σχεδιασμός και παραγωγή Daikin), έναν επιδαπέδιο λέβητα αερίου συμπύκνωσης, καθώς επίσης και έναν λέβητα πετρελαίου συμπύκνωσης. Η έμφαση που δόθηκε από την αρχή ήταν η σωστή οργάνωση της τεχνικής εξυπηρέτησης, η συνεχής εκπαίδευση των πελατών μας και επέκταση του πελατολογίου. – Σε μια περίοδο οικονομικής αβεβαιότητας, ποια είναι τα βήματα που ακολουθεί η εταιρεία ώστε να παραμένει σε κυρίαρχη θέση; Σκέφτεστε το ενδεχόμενο μιας νέας συνεργασίας ή της διάθεσης νέων προϊόντων;
– Η Daikin δραστηριοποιείται με συνέπεια στην ελληνική αγορά από το 1980, επενδύοντας σταθερά στην ανάπτυξη ενός πανελλαδικού δικτύου συνεργατών «Blue Dealers» και επιδιώκοντας την οικοδόμηση άριστης σχέσης με τον Έλληνα καταναλωτή. Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε στη χώρα μας, όσο έντονες και αν είναι, είναι παροδικές και όχι ικανές να διαφοροποιήσουν το μακροπρόθεσμο προσανατολισμό της εταιρείας για την ελληνική αγορά. Παρά τους κλυδωνισμούς της κρίσης, θα έλεγα ότι είμαστε από τις εταιρείες που διατήρησαν και αύξησαν τα μερίδιά τους. Αυτό κατέστη δυνατό χάρη σε μια σειρά στρατηγικών αποφάσεων της εταιρείας να επεκτείνει τη δραστηριότητά της σε νέες αγορές –όπως της θέρμανσης και της επαγγελματικής ψύξης (refrigeration)– αλλά και να υιοθετήσει νέα κανάλια διανομής που μας έφεραν σε επαφή και επικοινωνία με ακόμη περισσότερους τελικούς χρήστες. – Ποιες πρωτοβουλίες και δράσεις έχει αναλάβει η εταιρεία για να ενισχύσει τους επαγγελματίες του κλάδου και ακολούθως τους καταναλωτές;
– Είμαστε σε συνεχή επαφή με διάφορες επαγγελματικές ομάδες, όπως με σωματεία ψυκτικών, θερμοϋδραυλικών και τεχνικούς καυσίμων (αερίου - πετρελαίου). Κάθε χρόνο διοργανώνονται εκπαιδευτικές ημερίδες σε συνεργασία με τους επαγγελματίες του κλάδου, είτε στο εκπαιδευτικό μας κέντρο στην Αθήνα είτε –από το Μάιο του 2018– στο νέο μας εκπαιδευτικό κέντρο στη Θεσσαλονίκη. Τα σεμινάρια περιλαμβάνουν μια ευρεία γκάμα θεμάτων για προϊόντα, νέες τεχνολογίες και ψυκτικά υγρά, αλλά και ενημερώσεις για τις τελευταίες εξελίξεις στην αγορά της θέρμανσης και του κλιματισμού. – Έρευνες που αναλύουν τη βιωσιμότητα των ελληνικών επιχειρήσεων αναφέρουν ότι οι υψηλές φορολογικές επιβαρύνσεις έχουν λειτουργήσει ανασταλτικά στην πορεία τους. Πώς βλέπετε εσείς να διαμορφώνεται το οικονομικό περιβάλλον στη χώρα; Παρατηρείτε ανάκαμψη της κατανάλωσης και της οικονομικής δραστηριότητας;
– Τα πιο πρόσφατα στοιχεία δείχνουν μια ανάκαμψη της αγοράς, η οποία μας επιτρέπει να είμαστε αισιόδοξοι, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι επαναπαυόμαστε. Σε ότι αφορά τον τομέα δραστηριότητας της εταιρείας, θα σας έλεγα ότι στη χώρα μας ο κλάδος κινείται τα τελευταία χρόνια ανοδικά, έχοντας ως όχημα την αγορά της αντικατάστασης, παρά το γεγονός ότι η κατασκευή κατοικίας παραμένει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Πρόκειται για έναν κλάδο με πολύ δυνατό ανταγωνισμό και με ιδιαίτερες προκλήσεις αυτή την περίοδο. Ο καταναλωτής είναι πιο ενημερωμένος και απαιτητικός από ποτέ, αναζητώντας την ποιότητα και την αξία και έχοντας κατά νου τόσο την αρχική επένδυση όσο και το λειτουργικό κόστος. Τα βασικά κριτήρια επιλογής προϊόντων είναι η ενεργειακή απόδοση, η στάθμη θορύβου, η συνδεσιμότητα, η ποιότητα του αέρα και η αισθητική, ενώ η αγορά κλιματιστικού αντιμετωπίζεται πλέον ως επένδυση. Η τάση αυτή φυσικά και ευνοεί την Daikin, λόγω της απαράμιλλης ποιότητας και των υψηλών επιδόσεων των προϊόντων που διαθέτει. Σημαντικός παράγοντας για την άνοδο του κλιματισμού είναι και η ανάγκη για οικονομική και αυτόνομη θέρμανση, ανάγκη που εντάθηκε περαιτέρω τα χρόνια της κρίσης. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι το κλιματιστικό είναι και αυτό μια αντλία θερμότητας (αέρα - αέρα), με υψηλές επιδόσεις στη λειτουργία της θέρμανσης αλλά και όσον αφορά την εξοικονόμηση ενέργειας και λειτουργικού κόστους. – Προς τα πού πιστεύετε ότι οδεύει ο κλάδος σας σήμερα;
– Οι αυτοματισμοί και ο απομακρυσμένος έλεγχος μέσω Internet είναι η νέα τάση στην αγορά του κλιματισμού και της θέρμανσης. Η ευρωπαϊκή αγορά προχωρά ταχύτατα σε λύσεις που οδηγούν στην ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης ενέργειας –βλέπε παθητικό σπίτι– ενώ διαμορφώνονται νέες ευρωπαϊκές νομοθεσίες, όπως η Οδηγία οικολογικού σχεδιασμού (Eco Design) και ο νέος κανονισμός του περιορισμού των φθοριούχων αερίων του θερμοκηπίου (F-gas Regulation). Δυστυχώς, επειδή στην ελληνική αγορά η οικονομική κρίση έχει οδηγήσει στην απαξίωση της νέας οικοδομής, τέτοιου είδους λύσεις θα χρειαστούν λίγο παραπάνω χρόνο για την πλήρη εφαρμογή τους. Η ελληνική αγορά αυτή τη στιγμή είναι μια αγορά κυρίως αντικατάστασης παλαιών λεβήτων πετρελαίου από λέβητες νέας τεχνολογίας, όπως είναι οι λέβητες συμπύκνωσης φυσικού αερίου, και με παράλληλη χρήση αντλιών θερμότητας. – Πόσο πιστεύετε ότι θα τονώσει την αγορά σας το πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατΆ οίκον»;
– Είναι μία σημαντική πρωτοβουλία, που θα δώσει μεγάλες δυνατότητες βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης του κτιριακού μας αποθέματος, συμβάλλοντας ταυτόχρονα και στην τόνωση της αγοράς. Για εμάς είναι ιδιαίτερα ελπιδοφόρο το ότι προωθείται και στη χώρα μας η πράσινη δόμηση, κάτι που αποτελεί σημαντικό βήμα για την αειφόρο ανάπτυξη και τη βελτίωση εν γένει της ποιότητας ζωής. Ως εταιρεία, είμαστε έτοιμοι να βοηθήσουμε τους καταναλωτές που ενδιαφέρονται για το πρόγραμμα, προσφέροντάς τους ενημέρωση και υποστήριξη και απαντώντας στα ερωτήματά τους μέσω του δικτύου των συνεργατών μας σε όλη την Ελλάδα, με στόχο την καλύτερη αξιοποίηση του προγράμματος.
 
 Πρόσωπα
Κατερίνα Δήμα: «Με την υπεροχή των προϊόντων μας κερδίσαμε την εμπιστοσύνη της αγοράς»
Σπύρος Σκιαδόπουλος: «Οι πρώτες 3D μπαταρίες παγκοσμίως κυκλοφόρησαν φέτος από τον όμιλο Fiore»
Νικόλαος Σ. Δατσέρης: «Να εξορθολογιστεί το σύστημα πιστοποίησης των προϊόντων»
Ηλίας Κακιώνης: «Η αξιοπιστία του brand name «CHER» είναι η δύναμή μας»
Λάμπρος Σπάθης: «Επενδύουμε στους ανθρώπους μας και στην τεχνολογία των προϊόντων μας»
Κίμων Λέφας: «Πρέπει να είμαστε σωστοί ως επιχειρηματίες και ως άνθρωποι»
Κωνσταντίνος Αλβανός: «Η άνεση είναι πάντα προτεραιότητά μας»
Νικήτας Αθανασόπουλος: Στόχος μας η ενότητα του κλάδου
Αλέξης Μαυρογένης: «Εγγυόμαστε ποιότητα και εξυπηρέτηση στους πελάτες μας»
Σπανός: Η χώρα μας έχει υψηλή ηλιοφάνεια και ισχυρή βιομηχανία
Γιώργος Κωνσταντέλλος: Βήματα μπροστά
© ΤΕΧΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ  | Όροι χρήσης  | Πληροφορίες  | Facebook