Σημαντικές ειδήσεις

Κίμων Λέφας: Βασικός πυλώνας της εταιρείας μας είναι το ανθρώπινο δυναμικό της

O Κίμων Λέφας, εμπορικός διευθυντής της Thermovent Hellas, στη συνέντευξη που παραχώρησε στον «Θερμοϋδραυλικό», μας συστήνει την εταιρεία, μιλά για το σπουδαίο ρόλο του ανθρώπινου δυναμικού σε μια επιχείρηση, για τη σχέση εμπιστοσύνης με τους συνεργάτες και τους οίκους του εξωτερικού, αλλά και για το μέλλον του κλάδου.

H Thermovent βρίσκεται πάνω από 40 χρόνια στην αγορά. Πώς ξεκίνησε και ποια είναι η ιστορία της εταιρείας;

– H Thermovent ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 1978, ως μία από τις ελάχιστες εταιρείες στον κλάδο με εμπορική πολιτική Β2Β (business to business), ήδη από την πρώτη μέρα λειτουργίας, προσφέροντας πλήρη τεχνική υποστήριξη και ετοιμοπαράδοτα ανταλλακτικά. Οι πρώτες αντιπροσωπίες ήταν οι σουηδικές βιομηχανίες Bentone (καυστήρες) και ESBE (υδραυλικοί αυτοματισμοί). Ακολούθησαν η Danfoss το 1984 και η Purmo το 1993. Σημαντική χρονιά για την εταιρεία ήταν το 1998, καθώς μεταφερθήκαμε σε νέες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις 2.500 τ.μ., με εκθεσιακούς χώρους, αποθήκες, εργαστήριο, αίθουσα σεμιναρίων και γραφεία. Το 1999 ξεκίνησε και το υποκατάστημα Θεσσαλονίκης, ενώ το 2001 ξεκινήσαμε συνεργασία με τον όμιλο Biasi· μετά με την CTC, και το τελευταίο διάστημα με την Emmeti Clima, μέλος της Purmo Group. – Εδώ και χρόνια ηγείστε της Thermovent τα τρία παιδιά του ιδρυτή. Ποιες ήταν οι δυσκολίες που συναντήσατε και ποιες αλλαγές κάνατε για να συνεχίσετε την επιτυχημένη πορεία του πατέρα σας; – Οι τρεις μας, η Θεοδώρα, ο Ηλίας κι εγώ, είχαμε δείξει από μικρή ηλικία το ενδιαφέρον μας για ενασχόληση με την εταιρεία· και ο πατέρας μας, ο Γεώργιος Λέφας, συζητούσε όλα τα θέματα της επιχείρησης μαζί μας. Δεν αντιμετωπίσαμε δυσκολίες στη μεταξύ μας συνεργασία· αντιθέτως αλληλοσυμπληρωνόμαστε οι τρεις μας με τις διαφορετικές προσωπικότητες και σπουδές μας –σε οικονομικά, τεχνικά και εμπορικά. Μετράμε ήδη 15-25 χρόνια εργασίας εντός Thermovent o καθένας μας και έχουμε συγκεκριμένους κύριους ρόλους στην επιχείρηση, κάτι που μας δίνει ευελιξία και ετοιμότητα στη λήψη αποφάσεων σε δύσκολες συνθήκες. Όσον αφορά τις αλλαγές που κάναμε, αυτές ήταν κυρίως η στροφή σε προϊόντα και λύσεις που δεν είχε η εταιρεία στο παρελθόν, όπως είναι οι αντλίες θερμότητας, τα fan coils και τα ενδοδαπέδια συστήματα, ενώ δημιουργήσαμε και ιστοσελίδα ηλεκτρονικού εμπορίου. – Ποιοι είναι οι πυλώνες στους οποίους στηρίζεται η εταιρεία; – Καθ’ όλη τη διάρκεια της πορείας μας, αυτό που έπαιξε σημαντικό ρόλο είναι το ανθρώπινο δυναμικό μας, το οποίο χαρακτηρίζεται από κατάλληλη εκπαίδευση και πολυετή εμπειρία. Επιπλέον, η εταιρεία βασίζεται και στους εξής πυλώνες: τη χονδρική πώληση, τις σταθερές συνεργασίες, καθώς και τις σταθερές αντιπροσωπίες.

Ποιες είναι οι κατηγορίες των προϊόντων που διαθέτετε;

– Η Thermovent αυτή τη στιγμή παρέχει θερμαντικά σώματα, ενδοδαπέδια θέρμανση, αντλίες θερμότητας, fan coils, καυστήρες, λέβητες αερίου – πετρελαίου, ηλεκτρονικούς και υδραυλικούς αυτοματισμούς, καθώς και θερμικά καλώδια.

Έχετε αναπτύξει μακροχρόνιες συνεργασίες με γνωστούς οίκους του εξωτερικού. Πώς έχετε επιτύχει αυτή την αμφίδρομη εμπιστοσύνη;

– Η αλήθεια είναι ότι στην εταιρεία μας επικρατεί «νοοτροπία εξωτερικού», όπως θα την ονόμαζα, η οποία διευκολύνει την άμεση αλληλοκατανόηση και την ανάπτυξη εμπιστοσύνης με τους ανθρώπους των εργοστασίων, τους προμηθευτές μας και γενικά τους οίκους του εξωτερικού. Αυτή η νοοτροπία οφείλεται στο γεγονός ότι η δεύτερη γενιά που ηγούμαστε της εταιρείας, προερχόμαστε από ελληνοσουηδική οικογένεια. Η μητέρα μας είναι από τη Σουηδία, ενώ και ο πατέρας μας σπούδασε και εργάστηκε 18 χρόνια στο εξωτερικό. Εμείς και οι τρεις μιλάμε σουηδικά και αγγλικά, έχουμε σπουδάσει στο εξωτερικό και επισκεπτόμαστε συστηματικά τα εργοστάσια προμηθευτών. Επίσης αρκετά και από τα στελέχη μας έχουν παρόμοιο υπόβαθρο, με ξένες γλώσσες, σπουδές και πολυετή εργασία στο εξωτερικό.

Για να κάνετε μια νέα συνεργασία, ποιες είναι οι προϋποθέσεις και τι παρέχετε εσείς από την πλευρά σας;

– Αυτό στο οποίο πάντα αποσκοπούμε είναι οι μακροχρόνιες συνεργασίες, με επιχειρήσεις οι οποίες είναι οικονομικά υγιείς και διαθέτουν ένα βασικό τεχνικό υπόβαθρο. Από την πλευρά μας παρέχουμε προϊόντα υψηλής ποιότητας, πλήρεις σειρές ανταλλακτικών –με τα περισσότερα απ’ αυτά να είναι ετοιμοπαράδοτα– αλλά και τεχνική υποστήριξη και σεμινάρια.

Για να ανήκει κάποιος στο ανθρώπινο δυναμικό σας, τι προσόντα πρέπει να έχει και ποια είναι η ανταπόδοση που παρέχει η εταιρεία;

– Το κοινό χαρακτηριστικό που πρέπει να έχει για να γίνει κάποιος μέλος της Thermovent, ανεξάρτητα από τον τομέα στον οποίο θα εργαστεί, είναι κυρίως η θετική ενέργεια. Επίσης θέλουμε οι εργαζόμενοί μας να έχουν ανοιχτούς ορίζοντες, να είναι όπως λέμε “open-minded”, και φυσικά ο καθένας να είναι ειδικός στον τομέα του. Συνολικά, πάντως, ως κουλτούρα στην εταιρεία μας καλλιεργείται η ομαδικότητα, η οποία επιφέρει σπουδαία αποτελέσματα. Και όπως καταλαβαίνετε, τα αποτελέσματα αυτά είναι πάντα το καλύτερο έδαφος για να βρει η εταιρεία τρόπους ανταπόδοσης προς το ανθρώπινο δυναμικό της.

Πραγματοποιείτε κάποιες δράσεις για τους πελάτες σας ως ανταπόδοση για τη στήριξη και την εμπιστοσύνη τους;

– Ναι! Όπως κάθε εταιρεία, έτσι κι εμείς προσπαθούμε να ανταποδίδουμε την εμπιστοσύνη των πελατών μας. Τις καλές συνεργασίες, λοιπόν, τις επιβραβεύουμε με καλές εμπορικές συμφωνίες. Πέραν αυτού, όμως, στόχος μας είναι η ανθρώπινη προσέγγιση με όσους περισσότερους συνεργάτες μπορούμε, κάτι που πετυχαίνουμε συνήθως με ταξίδια στους προμηθευτές εξωτερικού· κι όχι μόνο οι τρεις μας, αλλά και όλοι οι εργαζόμενοι της Thermovent.

Οι καιροί είναι δύσκολοι. Μετά από μια υπερδεκαετή κρίση και μια εν εξελίξει υγειονομική κρίση, υπάρχουν και ποιες είναι οι συνέπειες που έχετε υποστεί ως εταιρεία;

– Οι συνέπειες ήταν όπως σε όλες τις εταιρείες πολύ δυσάρεστες, με μειωμένους ετήσιους τζίρους. Για να μπορεί να ανταπεξέλθει μια επιχείρηση, θα πρέπει να μειώσει τα έξοδά της· όχι όμως την ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών της. Αν αλλάζει το περιβάλλον σου, πρέπει να αλλάζεις και εσύ πολιτική. Επίσης, υπήρξε μέσα στην κρίση και ο διπλασιασμός της τιμής του πετρελαίου, που επηρέασε τον κλάδο της θέρμανσης σημαντικά. Αυτό ήταν για εμάς αφετηρία για αλλαγή πολιτικής προώθησης προϊόντων: Πέραν των παραδοσιακών προϊόντων που είχαμε και έχουμε –καυστήρες, θερμαντικά σώματα, λέβητες – επεκταθήκαμε και σε αντλίες θερμότητας, fan coils και ενδοδαπέδια συστήματα θέρμανσης. Η υγειονομική κρίση – για την οποία πολλοί λένε πως μπορεί να μην είμαστε καν στη μέση της – δεν έχει επηρεάσει άμεσα την ανοδική πορεία μας· ωστόσο ανησυχία για το μέλλον υπάρχει.

Βρισκόμαστε εν αναμονή του προγράμματος «Εξοικονομώ – Αυτονομώ», προϋπολογισμού 850 εκατ. ευρώ. Είστε αισιόδοξος για την πορεία του και πιστεύετε ότι θα βοηθήσει την εταιρεία σας και γενικότερα τον κλάδο;

– Όπως και τα προηγούμενα προγράμματα, έτσι και το νέο «Εξοικονομώ – Αυτονομώ» θα βοηθήσει εμάς και κατ’ επέκταση τις εταιρείες του κλάδου μας, αλλά και γενικότερα επιχειρήσεις που αναβαθμίζουν ενεργειακά ένα σπίτι. Η Thermovent, ως ιδρυτικό και ενεργό μέλος της Ένωσης Ελληνικών Επιχειρήσεων Θέρμανσης και Ενέργειας (ΕΝ.Ε.ΕΠΙ.Θ.Ε.), γνωρίζει από καιρό ότι τέτοιου είδους προγράμματα θα εφαρμόζονται τακτικότερα και με μεγάλα ποσά επιδότησης. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχει μια ροή στις επενδύσεις από τους ιδιώτες, κάτι που θα ωφελήσει την αγορά καθώς δεν θα έχει σκαμπανεβάσματα. Θα επιθυμούσαμε, ωστόσο, ως εταιρεία, ορισμένες ευνοϊκότερες τροποποιήσεις σε μελλοντικά προγράμματα. Για παράδειγμα, να μην έχει όλο το οικονομικό βάρος το κατάστημα που προμηθεύει τα υλικά για μια οικία. Φανταστείτε μία εταιρεία που αναλαμβάνει 3 – 4 δουλειές των 20.000 ευρώ η κάθε μία, χωρίς να έχει εισπράξει χρήματα από τον ιδιώτη… Πώς θα καταφέρει να εξοφλήσει τις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται; Επίσης, αναμένουμε αντίστοιχο πρόγραμμα και για κτιριακές εγκαταστάσεις, καθώς είναι πολλές οι εταιρείες που λειτουργούν σε ενεργοβόρα κτίρια και χρειάζονται αντίστοιχες ενεργειακές αναβαθμίσεις, όπως συμβαίνει με τις κατοικίες.

Πώς βλέπετε το μέλλον των επιχειρήσεων του κλάδου όπως είναι η Thermovent;

– Θα έλεγα πως κάθε εταιρεία του κλάδου έχει δύο κατευθύνσεις: Η μία είναι να αυξάνει συνεχώς τα προϊόντα που διαθέτει, με κίνδυνο όμως ασταθούς εμπορικής πολιτικής, και η άλλη κατεύθυνση είναι η οργανωμένη παροχή υπηρεσιών από τις εισαγωγικές εταιρείες. Μονόδρομος είναι η μεγαλύτερη προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών μέσω του website της κάθε εταιρείας, και η αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχει το internet. Επίσης, πιστεύω πως θα υπάρξουν και στρατηγικές συνεργασίες επιχειρήσεων από διαφορετικούς κλάδους. Είναι κάτι που φαντάζει δύσκολο για την ελληνική νοοτροπία, αλλά είναι θέμα χρόνου να το δούμε και εδώ.

Δείτε ολοκληρωμένη τη συνέντευξη στο έντυπο τεύχος του Σεπτεμβρίου εδώ.

Ελέγξτε επίσης

Γιώργος Γαραντζιώτης: «Βασική μας αρχή είναι η αριστεία στην εφαρμογή και στην εκτέλεση των έργων»

Η «Meleccon Τεχνική», με ισχυρή παρουσία στην ελληνική αγορά, δραστηριοποιείται στους τομείς της συντήρησης αντλητικών …