Σάββατο, 20 Ιουλίου, 2024

ΑρχικήΣυνεντεύξειςΣταμάτης Χερουβείμ (Όμιλος SCHER): «Ακούμε τον πελάτη και επηρεαζόμαστε από τις ανάγκες...

Σταμάτης Χερουβείμ (Όμιλος SCHER): «Ακούμε τον πελάτη και επηρεαζόμαστε από τις ανάγκες του»

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου SCHER και της θυγατρικής του ΥΔΡΟΜΑΡΙΝ Α.Ε. μιλάει για την πορεία της εταιρείας στα 70 χρόνια της δραστηριότητάς της στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Συνέντευξη στη Γεωργία Μολώση (τεύχος Οκτωβρίου 2022)

Ταυτισμένος με το σχεδιασμό, την κατασκευή και την εμπορία ορειχάλκινων και χάλκινων εξαρτημάτων για εγκαταστάσεις ύδρευσης, θέρμανσης και ηλιακής ενέργειας, ο όμιλος SCHER παραμένει πρωτοπόρος στον κλάδο του, όπως τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος κ. Σταμάτης Χερουβείμ στη συνέντευξη που παραχώρησε στο «Θερμοϋδραυλικό».

Ο κ. Χερουβείμ υπογραμμίζει ότι η ικανοποίηση κάθε ανάγκης με τα πλέον προηγμένα τεχνολογικά εργαλεία και τα πιο αξιόπιστα διεθνή πρότυπα, υπηρετεί το μοναδικό σκοπό του ομίλου να προσφέρει σε κάθε πελάτη και συνεργάτη του υψηλής ποιότητας και αντοχής προϊόντα.

Η ποιότητα άλλωστε, όπως δηλώνει ο ίδιος, είναι ο κοινός παρονομαστής στη λειτουργία των δύο εταιρειών του ομίλου, της «CherBros / Αφοί Κ. Χερουβείμ ΑΒΕΕ» και της ΥΔΡΟΜΑΡΙΝ Α.Ε., η οποία αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα διακεκριμένους στον τομέα του κλιματισμού διεθνείς οίκους.

– Κύριε Χερουβείμ, πώς και πότε ξεκίνησε η ιστορία του ομίλου SCHER και ποια είναι η θέση του σήμερα στην ελληνική αγορά;

– Ο όμιλος SCHER αποτελείται από δύο εταιρείες, τη «CherBros / Αφοί Κ. Χερουβείμ ΑΒΕΕ» και την ΥΔΡΟΜΑΡΙΝ Α.Ε. Η ιστορία του ξεκινάει το 2008, όταν αποκτήσαμε μαζί με τον πατέρα και τα αδέλφια μου το σύνολο των μετοχών της CherBros. Εκείνη την περίοδο η ΥΔΡΟΜΑΡΙΝ A.E. ήταν μια νέα και ιδιαίτερα ενεργή εταιρεία, ενώ η CherBros διένυε ήδη την έκτη δεκαετία της.

Στόχος μου ήταν να αποκτήσει η κάθε εταιρεία τη δική της ταυτότητα με κοινό παρονομαστή την ποιότητα. Ήθελα οι προτάσεις μας να έχουν ποιότητα και να προσφέρουν ασφάλεια στον πελάτη ή στο συνεργάτη μας. Το στόχο αυτό τον κατακτάμε μέρα με τη μέρα, με οργάνωση, υπομονή και επιμονή. Είναι ένας στόχος που ζει και εξελίσσεται μαζί μας. Το 2022 λανσάραμε νέα υλικά με νέες προδιαγραφές. Κάθε πελάτης πλέον ενημερώνεται και ξέρει τι θέλει. Αυτούς τους πελάτες θέλουμε.

Όσον αφορά τη θέση του ομίλου στην ελληνική αγορά, αυτή σαφώς εξαρτάται από την πορεία των δύο εταιρειών του. Συγκεκριμένα, η CherBros ακολουθεί την ευρωπαϊκή νομοθεσία και τα διεθνή πρότυπα στο σχεδιασμό και στην παραγωγή των εξαρτημάτων της, κατασκευάζοντας συνεχώς νέα είδη και επανασχεδιάζοντας παλιά, ώστε να γίνουν πιο λειτουργικά, πιο ασφαλή, πιο φιλικά και εργονομικά.

Με ετήσιο τζίρο πάνω από 10 εκατ. ευρώ και με τις εξαγωγές να αποφέρουν το 25% του τζίρου της, η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε μία από τις πιο σύγχρονες μονάδες παραγωγής στη χώρα μας, όντας ισάξια αντίστοιχων ευρωπαϊκών μονάδων.

Από την άλλη η ΥΔΡΟΜΑΡΙΝ Α.Ε., με τζίρο περίπου 26.200.000 ευρώ για το 2021, κατατάσσεται πλέον στους ηγέτες με διάρκεια. Είναι μια εταιρεία συνεχώς ανερχόμενη, με δύο επιχειρηματικές βραβεύσεις στο ενεργητικό της (ICAP 2011 Strongest Companies in Greece και 2019 Greek Business Champions), καθώς και με σημαντικές συνεργασίες.

– Ποιες είναι οι υποδομές και το δίκτυο συνεργατών που διαθέτετε και σε ποιους τομείς της αγοράς απευθύνεστε;

– Ο όμιλος SCHER απευθύνεται σε κάθε εγκαταστάτη, καταστηματάρχη και μελετητή έργων –και σε κάθε καταναλωτή, φυσικά– μέσα από ένα ευρύ δίκτυο συνεργαζόμενων καταστημάτων.

Η CherBros διαθέτει τμήμα έρευνας και ποιοτικού ελέγχου. Με συνεχείς ελέγχους στις πρώτες ύλες και στο τελικό προϊόν, δημιουργούμε προτάσεις ποιότητας. Και οι δύο εταιρείες του ομίλου χρησιμοποιούν κάθε μέσο επικοινωνίας, όπως είναι οι ημερίδες, οι επισκέψεις σε συνεργαζόμενα καταστήματα, καθώς και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για να ενημερώσουν τους συνεργάτες μας σχετικά με τις τεχνικές προδιαγραφές των εξαρτημάτων, τις οδηγίες εγκατάστασης κ.ά.

Οι μηχανολόγοι της ΥΔΡΟΜΑΡΙΝ εκπονούν μελέτες για εγκαταστάσεις που αφορούν ψύξη, θέρμανση και ενδοδαπέδια θέρμανση, καθώς και εγκαταστάσεις αερίου, ηλιακών κ.ά., ενώ μέσω της πλατφόρμας B2B η εταιρεία έχει πιο άμεση επικοινωνία με τους πελάτες της. Επιπλέον, η τεχνική υποστήριξη της ΥΔΡΟΜΑΡΙΝ συνεχίζεται και μετά την εγκατάσταση, μέχρι τον τελικό καταναλωτή.

– Πώς επηρεάστηκε η πορεία της εταιρείας από τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις του 21ου αιώνα και ποιο είναι το μοντέλο παραγωγής που ακολουθείτε σήμερα;

– Η προσέγγιση του ομίλου ήταν πάντα πελατοκεντρική. Η νέα τεχνολογία στα μηχανήματα και στα νέα υλικά μάς επιτρέπουν να δημιουργούμε εξαρτήματα εργονομικού σχεδιασμού και υψηλής ποιότητας.

Πλέον, όμως, μας ενδιαφέρει και ο άνθρωπος πίσω από τον πελάτη, όποιος και αν είναι, όποια ανάγκη κι αν έχει. Ανεξάρτητα από το αν είναι συνεργάτης, εγκαταστάτης ή τελικός καταναλωτής, μέλημά μας είναι η άρτια εξυπηρέτησή του. Θέλουμε να νιώθει ασφαλής, σίγουρος που μας προτίμησε και ικανοποιημένος με τις λύσεις που του δώσαμε.

Επίσης, ο 21ος αιώνας μάς δίνει εργαλεία σημαντικά για να κάνουμε την επικοινωνία πιο αποτελεσματική. Ακούμε τον πελάτη και επηρεαζόμαστε από τις ανάγκες του, κι αυτός με τη σειρά του επηρεάζεται από τις επιλογές που του δίνουμε.

– Διεθνή πρότυπα και πιστοποιήσεις: Πόση βαρύτητα δίνετε στις σχετικές απαιτήσεις;

– Τη μεγαλύτερη δυνατή. Τα διεθνή πρότυπα, οι πιστοποιήσεις κλπ. έχουν δημιουργήσει μια νέα γλώσσα. Με αυτή την ιδιότυπη γλώσσα μπορούμε να κάνουμε γνωστά τα προϊόντα μας παντού. Είναι μια γλώσσα διεθνής και αφορά τους πάντες. Γι’ αυτό η CherBros επενδύει συνεχώς σε εργαστηριακούς ελέγχους και πιστοποιήσεις των εξαρτημάτων της, όπως και η ΥΔΡΟΜΑΡΙΝ, η οποία εμπορεύεται προϊόντα κατασκευασμένα ακριβώς όπως ορίζει η νομοθεσία.

– Ο ορείχαλκος θεωρείται «δύσκολο» υλικό. Ποιες είναι οι ιδιαιτερότητές του και ποια τα πλεονεκτήματά του;

– Η μεταλλουργία, στην εξέλιξή της, δημιούργησε τον ορείχαλκο με σκοπό να κατασκευαστούν όπλα και αντικείμενα καθημερινής χρήσης, ανθεκτικά στο χρόνο και πρακτικά στην καθημερινότητα. Στην εποχή μας εξελίσσεται το αρχικό κράμα και δημιουργούνται νέα είδη, πιο ανθεκτικά, οικολογικά και πιο εύκολα στη χρήση τους. Η σύστασή τους βέβαια εναρμονίζεται με τις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας και των διεθνών κανονισμών.

Ο ορείχαλκος είναι ένα υλικό που έχει μακρά ιστορία και πολύ μέλλον, γιατί θεωρείται σταθερής αξίας. Την περίοδο της πανδημίας, επιστημονικές μελέτες ανέδειξαν τον ορείχαλκο ως αντιμικροβιακό υλικό. Η συνεχής έρευνα, αλλά και οι αυστηρότερες απαιτήσεις της νομοθεσίας, μας οδηγούν σε υλικά ακόμα πιο οικολογικά από αυτά που ήδη χρησιμοποιούμε.

Η CherBros παρακολουθεί την εξέλιξη και προετοιμάζεται. Τα μηχανήματά μας έχουν δοκιμαστεί στην κατεργασία αυτών των υλικών και είναι έτοιμα για την απαιτητική αλλά σημαντική αλλαγή που αναμένεται σύντομα. Βεβαίως και η ΥΔΡΟΜΑΡΙΝ ακολουθεί τις απαιτήσεις της νομοθεσίας για τα ορειχάλκινα προϊόντα που εμπορεύεται.

– Ο όμιλος έχει έντονη εξαγωγική δραστηριότητα. Ποιο είναι το μερίδιο των εξαγωγών στον τζίρο σας και σε ποιες αγορές απευθύνεστε;

– Οι εξαγωγές της CherBros αντιστοιχούν στο 25% του ετήσιου τζίρου της για το 2021. Τα προϊόντα μας ταξιδεύουν σε Ρουμανία, Μολδαβία, Ουγγαρία, Αυστρία, Βέλγιο, Δανία, Αγγλία, Αλβανία, Σερβία, Κόσσοβο, Μαυροβούνιο και άλλες χώρες, και μαζί τους ταξιδεύει και το σήμα «Made in Hellas». Η ΥΔΡΟΜΑΡΙΝ Α.Ε. αναπτύσσει πλέον εξαγωγική δραστηριότητα σε χώρες των Βαλκανίων.

– Ποια είναι η θέση και ο ρόλος της ΥΔΡΟΜΑΡΙΝ Α.Ε. στη SCHER, ποιους ξένους οίκους αντιπροσωπεύει και σε τι ποσοστό συμμετέχει στα κέρδη του ομίλου;

– Η ΥΔΡΟΜΑΡΙΝ Α.Ε. αντιπροσωπεύει αποκλειστικά τις εταιρείες Baxi, Kermi, APE, Domusa, Aquatechnic, Heliroma, Sentinel, Flamco, Vira, Greenpro, Fromac και Aquaprima. Διανέμει επίσης προϊόντα της CherBros, καθώς και άλλων επώνυμων εργοστασίων. Με παραπάνω από 15.000 κωδικούς, οι προτάσεις της ΥΔΡΟΜΑΡΙΝ Α.Ε. καλύπτουν κάθε ανάγκη με ποιότητα, ενώ ο όγκος των εργασιών της αποφέρει το 70% του συνολικού τζίρου του ομίλου SCHER.

– Αντιμετωπίζετε προβλήματα στη διακίνηση των προϊόντων σας στο εξωτερικό εξαιτίας του ρωσοουκρανικού πολέμου;

– Πρακτικά δεν έχουμε αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα μέχρι σήμερα. Σίγουρα ο πόλεμος και η ανθρωπιστική κρίση δημιουργούν συναισθήματα έντασης και αμφιβολίας. Η ψυχολογία παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην αγορά. Η προσπάθειά μας είναι να στηρίζουμε τον πελάτη ή το συνεργάτη μας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, κάνοντας τη συνεργασία μας ακόμα πιο δυνατή.

– Οι τεράστιες ανατιμήσεις σε πρώτες ύλες και ενέργεια είναι το νούμερο ένα πρόβλημα για τις επιχειρήσεις σήμερα –μοιραία και για τους καταναλωτές. Πώς διαχειρίζεται ο όμιλος τα ζητήματα αυτά;

– Η μεγάλη σε μέγεθος και διάρκεια περίοδος αυξήσεων που ζούμε, είναι πρωτόγνωρη. Η δική μας προσπάθεια συγκράτησης των τιμών γίνεται με το «κλείσιμο» των τιμών και με μεγάλης διάρκειας συμβόλαια ή συμφωνίες με τους προμηθευτές μας. Το θέμα όμως αυτό αγγίζει όλα τα επίπεδα αγοράς, και αρκετές φορές δεν προλαβαίνουμε τις απανωτές αλλαγές. Συνεχίζουμε όμως να προσπαθούμε για τη συγκράτηση των τιμών, όσο αυτό είναι εφικτό.

– Η ενεργειακή κρίση εκτιμάτε ότι έχει ή θα επηρεάσει τα οικονομικά σας μεγέθη;

– Η ασταθής περίοδος που ζούμε δεν μας επιτρέπει να είμαστε σίγουροι για το μέλλον. Η προσπάθειά μας να προσαρμοζόμαστε σε αυτές τις νέες συνθήκες είναι συνεχής. Προς το παρόν, τα οικονομικά μας μεγέθη διατηρούνται σε ικανοποιητικά και ασφαλή επίπεδα.

– Πριν τη σημερινή ενεργειακή κρίση είχαν προηγηθεί η υγειονομική και η υπερδεκαετής οικονομική κρίση, η οποία έπληξε σε μεγάλο βαθμό τον κλάδο της οικοδομής. Ποια ήταν η δική σας εμπειρία από αυτές τις απανωτές κρίσεις διαρκείας; Σας οδήγησαν σε αλλαγές και μεταρρυθμίσεις;

– Διορθωτικές ενέργειες, ευελιξία, διορατικότητα, καλύτερη οργάνωση και σωστή προετοιμασία είναι οι ενέργειες και τα χαρακτηριστικά που χρειαζόμαστε για να είμαστε αποτελεσματικοί σε κάθε κατάσταση.

– Ποιες θεωρείτε ότι είναι οι τεχνολογίες του μέλλοντος στον κλάδο σας και σε τι σκοπεύετε να επενδύσετε;

– Τα νέα μηχανήματα είναι πιο ακριβή στην τυποποίηση της παραγωγής μας, ενώ τα νέα υλικά είναι πιο εύκολα στη χρήση τους και πιο οικολογικά. Αυτά είναι σημαντικά εργαλεία για την εξέλιξή μας, τα οποία υπηρετούν το σκοπό μας να προσφέρουμε στον καταναλωτή αξιοπιστία και ποιότητα.

Το 2009 η CherBros εκπόνησε ένα δεκαετές πρόγραμμα εκσυγχρονισμού της μονάδας της, το οποίο τώρα αρχίζει να αποδίδει. Τα εξαρτήματά μας αποτελούν νέες προτάσεις στην αγορά. Η αναζήτησή μας για το νέο, το καλύτερο, το πιο καινοτομικό εξάρτημα, είναι συνεχής.

Παράλληλα, η ΥΔΡΟΜΑΡΙΝ επενδύει σε σύγχρονους χώρους, σε συστήματα αποθήκευσης και επικοινωνίας και, φυσικά, σε αξιόλογες συνεργασίες, διαθέτοντας άμεσα στην ελληνική αγορά καινοτομικά προϊόντα, όπως είναι οι λέβητες συμπυκνωμάτων υδρογόνου της εταιρείας Baxi.

– Ποια είναι η πολιτική σας για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος και για την εταιρική κοινωνική ευθύνη;

– H CherBros, από το 2012, διαθέτει φωτοβολταϊκό πάρκο παραγωγής 47,5 kW. Το 2020 η εταιρεία εκπόνησε πρόγραμμα αγοράς και εγκατάστασης στην παραγωγική της μονάδα σύγχρονων φίλτρων για τις εκλύσεις αερίων που προκύπτουν από τις διεργασίες παραγωγής. Την ίδια χρονιά ξεκίνησε η πρώτη φάση του έργου, και αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στο 80% της υλοποίησής του. Η ολοκλήρωσή του έχει προγραμματιστεί για το Μάρτιο του 2023. Η εταιρεία εναρμονίζεται με τις ευρωπαϊκές διατάξεις, και από την 1η Ιανουαρίου του 2021 ενημερώνει την ευρωπαϊκή βάση δεδομένων SCIP (στην οποία καταγράφονται επικίνδυνες χημικές ουσίες). Από τα μέσα του 2022 έχει ξεκινήσει η προετοιμασία για τη δημοσίευση της περιβαλλοντικής δήλωσης των ειδών της CherBros στην ευρωπαϊκή βάση δεδομένων του Διεθνούς Μητρώου EPD (Environmental Product Declaration).

Κλείνοντας, θα ήθελα να αναφέρω πως το 2022 είναι μια σημαντική χρονιά για τον όμιλο SCHER. Φέτος η CherBros γιορτάζει τα 70 χρόνια αδιάλειπτης λειτουργίας της, ενώ η ΥΔΡΟΜΑΡΙΝ Α.Ε. τα 30 χρόνια της. Ευχή μας είναι να αυξηθούν οι ελληνικές εταιρείες και να γίνουν περισσότερο ανταγωνιστικές στην παγκόσμια αγορά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ