Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

ΑρχικήΣυνεντεύξειςΤζόρτζιο Στρόππα - Ariston Group Greece: «Στόχος μας να γίνουμε από τους...

Τζόρτζιο Στρόππα – Ariston Group Greece: «Στόχος μας να γίνουμε από τους σημαντικότερους “παίκτες” της θερμοϋδραυλικής βιομηχανίας στην Ελλάδα»

Θέλοντας να εφαρμόσει και στην Ελλάδα ένα επιχειρηματικό μοντέλο που έχει ήδη επιτυχία στην Ευρώπη, η Ariston Group, παγκόσμια ειδικός στη θέρμανση χώρων και στη θέρμανση νερού, εγκαινίασε επίσημα πλέον την παρουσία της στη χώρα μας, ως Ariston Group Greece. Ο διευθυντής για την περιοχή των Βαλκανίων, του Ισραήλ και της Μάλτας κ. Τζόρτζιο Στρόππα μιλά για την ιστορία του ομίλου, την εξέλιξή του, τις καινοτομίες που έχει αναπτύξει και τις βλέψεις του για τον τομέα του after sales service.

Συνέντευξη στη Χριστίνα Ρωμηού (από την έντυπη έκδοση Φεβρουαρίου 2024)

Ήταν το 2003 όταν η ελληνική αγορά πρωτογνώρισε μέσω αντιπροσωπείας από κοντά την Αriston Group, το εμπορικό σήμα της οποίας λανσαρίστηκε από τη δεκαετία του 1960 ξεκινώντας με την παραγωγή ηλεκτρικών θερμοσιφώνων. Από το 1980 είχε εδραιώσει ήδη την ηγετική της θέση στην αγορά της θέρμανσης νερού, με τη παραγωγή λεβήτων. Τις επόμενες δεκαετίες η Ariston επεκτάθηκε στην παγκόσμια αγορά, από την Αμερική έως την Ασία, συνδέοντας το όνομά της με τη θερμική άνεση, σε 42 χώρες, με 25 εγκαταστάσεις παραγωγής και 25 κέντρα έρευνας και ανάπτυξης σε 5 ηπείρους.

Το 2023 οι συνθήκες ωρίμασαν για να έρθει και επίσημα πλέον στην Ελλάδα με κεντρικά γραφεία στην Αθήνα και υποκατάστημα στη Θεσσαλονίκη. Μια κίνηση εντελώς συνειδητή, καθώς, όπως αναφέρει ο διευθυντής για την περιοχή των Βαλκανίων, του Ισραήλ και της Μάλτας κ. Τζόρτζιο Στρόππα, στην ελληνική αγορά υπάρχει σημαντικό περιθώριο βελτίωσης των προϊόντων θέρμανσης νερού, σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, λόγω της εγχώριας παραγωγής ηλιακών θερμοσιφώνων εδώ και αρκετές δεκαετίες.

Γι’ αυτό και η Ελλάδα αποτελεί μια αγορά ιδανική για τις καινοτομίες που λανσάρει ο όμιλος για υψηλή ενεργειακή απόδοση, με χαμηλότερο κόστος ενέργειας, και ταυτόχρονη μείωση των εκπομπών CO2.

– Κύριε Στρόππα, πείτε μας λίγα λόγια για την Ariston Group Greece. Είχατε παρουσία στην Ελλάδα μέσω αντιπροσωπείας· ωστόσο θα θέλαμε να μας πείτε πότε ακριβώς άρχισε η δραστηριότητά σας ως εταιρεία, με την ίδρυση της οποίας εδραιώσατε έτσι την παρουσία σας στην ελληνική αγορά.

– Η Ariston Group είναι παρούσα στην ελληνική αγορά από το 2003 μέσω αντιπροσωπείας. Έπειτα από 20 χρόνια συνεχούς παρουσίας, δημιουργείται επισήμως η Ariston Group Greece, με στόχο να είναι ένας από τους σημαντικότερους «παίκτες» της θερμοϋδραυλικής βιομηχανίας στην Ελλάδα. Η τάση της αγοράς τα τελευταία 3-4 χρόνια αποτυπώνει τις μεγάλες δυνατότητες και προοπτικές. Με αυτό το γνώμονα αποφασίστηκαν η περαιτέρω επένδυση και η αυτόνομη παρουσία στην Ελλάδα, ώστε να εφαρμοστεί ένα ήδη επιτυχημένο επιχειρηματικό ευρωπαϊκό μοντέλο.

– Ειδικεύεστε στη θέρμανση χώρων και στη θέρμανση νερού. Ποια είναι τα προϊόντα που αποτελούν τη ναυαρχίδα του ομίλου και ποια προϊόντα βλέπετε να κινούνται περισσότερο τα τελευταία χρόνια των υψηλών τιμών ενέργειας στην ελληνική αγορά;

– Αναφορικά με τη θέρμανση, η Ariston διαθέτει μια ευρεία γκάμα από λέβητες αερίου και αντλίες θερμότητας, προϊόντα με υψηλή απόδοση και επιτυχημένη πορεία στην ελληνική αγορά. Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Ariston είναι ότι προσφέρει συσκευές με ενσωματωμένη συνδεσιμότητα για ευκολότερο έλεγχο και διαχείριση. Η συνδεσιμότητα περιλαμβάνει τη δυνατότητα ελέγχου των συσκευών θέρμανσης μέσω smartphone, tablet ή άλλων συσκευών, και με αυτό τον τρόπο οι χρήστες μπορούν να προσαρμόσουν και να ελέγχουν τις συσκευές θέρμανσης από απόσταση, να ρυθμίζουν τη θερμοκρασία και το πρόγραμμα λειτουργίας, καθώς και να κάνουν και άλλες ρυθμίσεις.

Αυτό διευκολύνει τους χρήστες να διαχειρίζονται αποτελεσματικά την ενέργεια και να προσαρμόζουν τις συσκευές τους στις καθημερινές τους ανάγκες και προσφέρει πλεονεκτήματα όπως είναι η εξοικονόμηση ενέργειας, η ευκολία της χρήσης και η προσαρμογή σε προσωπικές προτιμήσεις.

Σε σχέση με τη θέρμανση νερού, η Ariston έχει προσφέρει σημαντικές καινοτομίες και σε αυτή την κατηγορία, λανσάροντας το θερμοσίφωνα Velis με την καινοτόμα επίπεδη μορφή του και το πρωτοποριακό του design, αλλά και το Lydos Hybrid Wifi, τον πρώτο υβριδικό ηλεκτρικό θερμοσίφωνα που μιμείται τη λειτουργία της αντλίας θερμότητας και προσφέρει διπλάσια αποδοτικότητα και μισό κόστος για τη θέρμανση του νερού.

– Ποια θεωρείτε ότι θα είναι η πιο «πράσινη» λύση θέρμανσης που θα επικρατήσει, δεδομένου ότι η ΕΕ έχει εκδώσει κάποιους αυστηρούς κανονισμούς για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος κτιρίων, επιχειρήσεων κλπ.;

– Η συμβολή της Ariston στην ενεργειακή μετάβαση είναι σημαντική, καθώς εστιάζει στην παροχή υψηλής ενεργειακής αποδοτικότητας στις συσκευές θέρμανσης, συμπεριλαμβανομένων των αντλιών θερμότητας. Οι αντλίες θερμότητας προσφέρουν υψηλή ενεργειακή απόδοση, καθώς εξάγουν περισσότερη θερμότητα από όση ενέργεια καταναλώνουν. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να παρέχουν αποδοτική θέρμανση με χαμηλότερο κόστος ενέργειας, μειώνοντας ταυτόχρονα τις εκπομπές CO2.

Με την προσέγγισή της προσανατολισμένη στη βιωσιμότητα, η Ariston επενδύει συνεχώς στην έρευνα και την ανάπτυξη για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των προϊόντων της, συμπεριλαμβανομένων και των αντλιών θερμότητας. Η χρήση αντλιών θερμότητας αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την επίτευξη υψηλών προτύπων ενεργειακής αποδοτικότητας και την προώθηση βιώσιμων λύσεων θέρμανσης.

– Περιγράψτε μας τη στρατηγική ESG που ακολουθεί η Ariston Group. Έχετε καταρτίσει έναν οδικό χάρτη έως το 2030 που έχετε ονομάσει «Road to 100». Τι ακριβώς περιλαμβάνει;

– Η Ariston θέτει μέσω του «Road to 100» ολοκληρωμένους, μετρήσιμους και φιλόδοξους στόχους στον τομέα της βιωσιμότητας, καλύπτοντας διάφορες πτυχές της λειτουργίας της και των προϊόντων της, καθώς και των επιπτώσεών της στην κοινωνία. Η δέσμευσή της για αριστεία, περιβαλλοντική ευθύνη και ουσιαστικό κοινωνικό αποτύπωμα είναι εμφανής σε κάθε κατηγορία.

Εστιάζοντας σε πέντε βασικές κατηγορίες –«Προϊόντα και λύσεις», «Λειτουργίες», «Άνθρωποι και κοινότητες», «Πελάτες» και «Διακυβέρνηση»– η Ariston δημιουργεί μια ολιστική στρατηγική για την επίτευξη της βιώσιμης ανάπτυξης με εστίαση στην καινοτομία, την ενεργειακή αποδοτικότητα και την κοινωνική υπευθυνότητα. Αναλυτικές πληροφορίες μπορείτε να αντλήσετε από την επίσημη ιστοσελίδα της Ariston Group.

– H Ariston Group ιδρύθηκε από έναν ευφάνταστο και τολμηρό επιχειρηματία, τον Aristide Merloni, ιδρυτή των βιομηχανιών Merloni, πολλές δεκαετίες πριν. Ποια είναι τα σημαντικότερα ορόσημα στην έως τώρα πορεία της;

– Η ιστορία του ομίλου Ariston ξεκινά το 1930 με την ιδρυτική προσπάθεια του Aristide Merloni στην περιοχή Marche, στην κεντρική Ιταλία, με τη δημιουργία της Industrie Merloni, ενός εργοστασίου παραγωγής ζυγαριών. Κατά τη διάρκεια των ετών, ο όμιλος αναπτύχθηκε σημαντικά μέσω ανοίγματος σε νέες αγορές και βιομηχανικές εγκαταστάσεις σε διάφορες περιοχές, συμπεριλαμβανομένων της ανατολικής Ευρώπης, της Ασίας, της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής.

Ο όμιλος επέκτεινε την παρουσία του και διεθνώς μέσα από εξαγορές, συμπεριλαμβανομένων των εταιρειών Atag και Heat Tech Geysers (2014) στην Ευρώπη, NTI (2016), HTP (2017) και Calorex (2019) στη Βόρεια Αμερική, Chromagen (2021) στο Ισραήλ, και Centrotech Climate System (2022) στη Γερμανία.

Τον Νοέμβριο του 2021, η εταιρεία εισήλθε στο χρηματιστήριο Euronext του Μιλάνου με τη μεγαλύτερη IPO (Αρχική Δημόσια Προσφορά) των τελευταίων τριών ετών. Μετονομάστηκε σε Ariston Group και έγινε ένας από τους παγκόσμιους ηγέτες στον τομέα της βιώσιμης θερμικής άνεσης, με παρουσία σε 42 χώρες, με 25 εγκαταστάσεις παραγωγής και 25 κέντρα έρευνας και ανάπτυξης σε 5 ηπείρους.

Η ηγετική θέση του ομίλου πάντα συνοδευόταν από μια διορατική δέσμευση για τη βιωσιμότητα, η οποία βρίσκεται στη ρίζα της φιλοσοφίας του ιδρυτή του, του Aristide Merloni: «Δεν υπάρχει αξία στην οικονομική επιτυχία οποιασδήποτε βιομηχανικής πρωτοβουλίας, εάν αυτή δε συνοδεύεται από δέσμευση για κοινωνική πρόοδο».

– Ποιες είναι οι σημαντικότερες συνεργασίες που επηρέασαν την πορεία ή ακόμα και τη διείσδυση του ομίλου στην ελληνική αγορά;

– Μερικές από τις σημαντικότερες είναι η η αντιπροσωπεία του κ. Αλβανού το 2003, που σηματοδότησε και την έναρξη της πώλησης προϊόντων Ariston στη χώρα μας, η σύναψη ισχυρών δεσμών με τοπικούς εισαγωγείς και διανομείς, αλλά και η επί σειρά ετών στενή συνεργασία με την MTG, εταιρεία υποστήριξης after sales service που πρόσφατα απορροφήθηκε από τον όμιλο Ariston.

H όλη υποστήριξη που δέχθηκε ο όμιλος, ισχυροποίησε τη θέση του στην ελληνική αγορά και συντέλεσε στην επίσημη έλευσή του στη χώρα μας, μέσω της Ariston Group Greece.

– Θεωρείτε ότι υπάρχει κάποιο «κενό» ή κάποιο πεδίο που επιδέχεται βελτίωσης στην ελληνική αγορά ενέργειας και ειδικότερα στην αγορά των λύσεων θέρμανσης;

– Στην Ελλάδα υπάρχει σημαντικό περιθώριο βελτίωσης στην αγορά των προϊόντων θέρμανσης νερού, σε σχέση με την υπόλοιπη ευρωπαϊκή αγορά. Αυτό οφείλεται στην εγχώρια παραγωγή ηλιακών θερμοσιφώνων, που έχουν διεισδύσει στην αγορά εδώ και δεκαετίες, και συνεχίζουν ακόμη την επιτυχημένη πορεία τους.

Ωστόσο, η Ariston προσφέρει σε αυτή την κατηγορία την καινοτόμα λύση της αντλίας θερμότητας θέρμανσης νερού Nuos, που αποτελεί μια λύση για οικιακή και επαγγελματική χρήση, διότι προσφέρει σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας, εξασφαλίζοντας σημαντικά οφέλη στους χρήστες λόγω συνδεσιμότητας, καθώς και σημαντική αύξηση της απόδοσης.

 

Δέσμευση για βιωσιμότητα

–  Μότο της Ariston είναι οι προηγμένες και βιώσιμες λύσεις με χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας. Πώς το επιτυγχάνετε αυτό;

– Η Ariston εκδηλώνει έντονη δέσμευση για τη βιωσιμότητα, όπως προκύπτει από το όραμά της. Το κύριο μέλημά της είναι να αποτελεί τον προτιμώμενο συνεργάτη παγκοσμίως για ενεργειακά αποδοτικές και ανανεώσιμες λύσεις θέρμανσης και ζεστού νερού.

Ένα εντυπωσιακό επίτευγμα είναι η μείωση των εκπομπών CO2 κατά 19.000.000 τόνους έως το 2022, με έτος βάσης το 2020. Αυτό καταδεικνύει την προσήλωση της εταιρείας στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και στην υποστήριξη των προσπαθειών για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Στο πλαίσιο των περαιτέρω προσπαθειών, η Ariston έχει στόχο να συνεχίσει τη σχεδίαση, εφαρμογή και προσφορά λύσεων υψηλής ενεργειακής απόδοσης. Η εταιρεία επικεντρώνεται όλο και περισσότερο στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, προσπαθώντας παράλληλα να βελτιώσει την απόδοση του υπάρχοντος εγκατεστημένου πάρκου.

Για να επιτύχει αυτούς τους στόχους, η Ariston επενδύει συνεχώς στην έρευνα και ανάπτυξη, βελτιώνει τις παραγωγικές διαδικασίες και εκμεταλλεύεται τις απαραίτητες δεξιότητες και πόρους. Η εταιρεία δεσμεύεται για περαιτέρω σημαντική μείωση των εκπομπών CO2, ενισχύοντας έτσι τη συμβολή της στην προστασία του περιβάλλοντος και της βιωσιμότητας.

– Ποια είναι τα σχέδια και οι στόχοι του ομίλου Ariston για το επόμενο διάστημα;

– Ως στρατηγική για τα επόμενα έτη, η Ariston Group Greece φιλοδοξεί να ενισχύσει το πεδίο του after sales service για οικιακούς καταναλωτές και επαγγελματίες, επενδύοντας στη συνδεσιμότητα και στον απομακρυσμένο έλεγχο συσκευών, και βελτιώνοντας την εμπειρία του κάθε χρήστη. Επίσης στοχεύει στην ανάπτυξη του δικτύου διανομής στην ευρύτερη ηπειρωτική και νησιωτική χώρα, με τη σύναψη περισσότερων συνεργασιών.

Στόχος μας είναι δεν είναι μόνο η ποσοτική αύξηση των πωλήσεων, η βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των χρηστών και η παροχή θερμικής άνεσης σε κάθε σπίτι, αλλά και να εντυπωθεί η Ariston στο μυαλό του καταναλωτή ως η πλέον καινοτομική επιλογή στη θέρμανση χώρων και στη θέρμανση νερού στην Ελλάδα.

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ