Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου, 2024

ΑρχικήΣυνεντεύξειςΑπόστολος Μωραϊτέλλης - Thermic Sol: «Κινούμαστε στη λογική του win-win με μεγαλύτερη...

Απόστολος Μωραϊτέλλης – Thermic Sol: «Κινούμαστε στη λογική του win-win με μεγαλύτερη παραγωγή και υψηλότερη ποιότητα»

Ο προϊστάμενος πωλήσεων της Thermic Sol μιλά στο «Θερμοϋδραυλικό» για τη δραστηριοποίηση της εταιρείας στα ηλιακά θερμικά συστήματα επί σχεδόν μισό αιώνα και για την ανάδειξή της σε μια από τις ισχυρότερες εξαγωγικές εταιρείες στο είδος της.

Η εταιρεία θερμικών συστημάτων «Thermic Solar Thermal Systems», μέσα σε λίγα χρόνια από την ίδρυσή της, στράφηκε στο εξωτερικό και κατάφερε να εξάγει τα συστήματά της σε πάνω από 35 κράτη.

Ο προϊστάμενος πωλήσεων της Thermic Sol κ. Απόστολος Μωραϊτέλλης, στη συνέντευξη που ακολουθεί, αναφέρεται στην ανταπόκριση που βρίσκουν τα προϊόντα της, στην απόφαση της εταιρείας να αυξήσει την παραγωγική δυναμική και την ποιότητα, αλλά και στα μελλοντικά της σχέδια, τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων.

Συνέντευξη στη Χριστίνα Ρωμηού (από την έντυοη έκδοση Μαΐου 2024)

– Δραστηριοποιείστε εδώ και 47 χρόνια στην κατασκευή ηλιακών θερμικών συστημάτων. Περιγράψτε μας τα πρώτα βήματα της Thermic Sol το 1977 και τις τότε ανάγκες της ελληνικής αγοράς.

– Η εταιρεία συστάθηκε το 1997, από δυο πρωτοπόρους στον τομέα της ηλιακής ενέργειας, και παρουσίασε μικρή αλλά σταδιακή εξέλιξη στον συγκεκριμένο τομέα, καθώς και στους θερμοσυσσωρευτές, με αρκετά σημεία πώλησης στον ευρύτερο ελλαδικό χώρο.

Η εταιρεία άλλαξε στρατηγική το 2003, όταν ανέλαβε ο κ. Καστρίσιος, με βασικούς στόχους την εξωστρέφεια, την αλλαγή και διεύρυνση της προϊοντικής γκάμας, την υψηλότερη ποιότητα με ενσωμάτωση της σύγχρονης τεχνολογίας, καθώς και τις ισχυρές εμπορικές συμφωνίες, στη λογική του win – win.

Όπως αποδείχθηκε, ήταν σωστή αυτή η στρατηγική, καθώς κατέστησε την εταιρεία μια από τις ισχυρότερες στον κλάδο της, με εξαγωγές σε πάνω από 35 χώρες.

 

– Ποια κατηγορία προϊόντων σας βρίσκει τη μεγαλύτερη ανταπόκριση από το καταναλωτικό κοινό και πώς ανταποκρίνεται από την πλευρά της η Thermic Sol στις νέες ανάγκες της αγοράς;

– Η εταιρεία κατασκευάζει δοχεία ηλιακών glass και inox, και είμαστε ικανοποιημένοι με την απήχηση που έχουν και οι δυο σειρές μοντέλων των ηλιακών θερμοσιφώνων,  πρωτίστως στην ελληνική αγορά αλλά και στο εξωτερικό.

– Τι θέση έχει στη στρατηγική σας η εκμετάλλευση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα;

– Ούτως ή άλλως, τα ηλιοθερμικά συστήματά μας εκμεταλλεύονται μια ανανεώσιμη πηγή ενέργειας, τον ήλιο.

Ιδιαίτερη μέριμνα δίνει η εταιρεία μας και στο αποτύπωμα άνθρακα από την παραγωγική διαδικασία της. Για αυτό προσφάτως, σαν επιστέγασμα αυτής της μέριμνας, αποκτήσαμε πιστοποίηση κατά  ISO 14001, που είναι ένα διεθνές πρότυπο για την εφαρμογή συστήματος περιβαλλοντικής διαχείρισης. Παράλληλα, έχουμε κατακτήσει πλήθος πιστοποιητικών βάσει προτύπων ΙSO 9001 και ISO 45001, πιστοποίηση SASO, πιστοποίηση από το Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος» και από την TUV Reinland.

 

– Βοήθησαν τις πωλήσεις της εταιρείας σας η ενεργειακή κρίση και η συνεπακόλουθη εκτόξευση των τιμών ενέργειας;

– Ζούμε σε έναν ευλογημένο τόπο, ο οποίος μας προσφέρει πολύ υψηλά ποσοστά ηλιοφάνειας, 250 ημέρες κατά ετήσιο μέσο όρο. Με αυτό σαν δεδομένο, και σε συνδυασμό με την επιβεβαιωμένη αποδοχή που έχει ο ηλιακός θερμοσίφωνας σε πολύ μεγάλο τμήμα των καταναλωτών, η δική μας στόχευση αφορά την ποιότητα των προϊόντων μας αλλά και την ανάπτυξη συνεργασιών πανελλαδικά.

Οι συνεργάτες μας αποτελούν την αιχμή του δόρατος για την ανάπτυξή μας στις περιοχές όπου δραστηριοποιούνται. Με την εμπορική πολιτική μας προστατεύουμε την επένδυσή τους, προσφέροντας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε μια συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά.

– Πώς σχολιάζετε τo επιδοτούμενο πρόγραμμα της κυβέρνησης «Ανακυκλώνω – αλλάζω θερμοσίφωνα»; Πιστεύετε ότι, αν και εφόσον υπάρξει νέος κύκλος, θα μπορούσε να βελτιωθεί;

– Οι ανάγκες για ηλιοθερμία είναι μεγάλες και άρρηκτα συνδεδεμένες με τον περιορισμό του ενεργειακού κόστους. Το πρόγραμμα κατέδειξε με τον πιο εμφατικό τρόπο το μέγεθος της αγοράς στην οποία απευθυνόμαστε, αφού καταγράφηκαν περισσότερες από 500.000 αιτήσεις.

Μπορεί να δοκίμασε τους μηχανισμούς όλων των εμπλεκομένων στην αλυσίδα εξυπηρέτησης του τελικού καταναλωτή, αλλά πιστεύω πως το πρόγραμμα «Ανακυκλώνω – αλλάζω θερμοσίφωνα» πρόσφερε ένα πολύ σημαντικό έργο: Καταγράφηκε επίσημα ένα πλήθος υποψήφιων αγοραστών των προϊόντων μας.

Για το μέλλον θα ήταν φρόνιμο να δοθεί προσοχή στους χρόνους αναγγελίας και εκτέλεσης του προγράμματος· και εάν ανακοινωθεί νέο πρόγραμμα, θα πρέπει να ενταχθεί σε αυτό και η αντικατάσταση υπάρχοντος ηλιακού θερμοσίφωνα.

– Όσο περνά ο καιρός, αυξάνεται το ενδιαφέρον για ένα προϊόν που μέχρι πρότινος ήταν εν πολλοίς άγνωστο σε έναν μέσο καταναλωτή: την αντλία θερμότητας. Δεδομένου ότι πρόκειται για μια συγκριτικά ακριβή συσκευή, θεωρείτε ότι τα κίνητρα που δίνονται, θα πείσουν το ευρύ κοινό για την απόκτησή της;

– Όχι μόνο τα κίνητρα, αλλά και η ενεργειακή κατανάλωση της ίδιας της συσκευής επιβάλλουν τη χρήση της αντλίας θερμότητας για θέρμανση. Κάθε μέρα ο καταναλωτής ενημερώνεται όλο και περισσότερο για τα πολλαπλά οφέλη της αντλίας θερμότητας, της οποίας μάλιστα το κόστος αγοράς έχει μειωθεί δραστικά.

Η εταιρεία μας, με μια στρατηγική συνεργασία, δημιούργησε τη σειρά αντλιών θερμότητας Thermic, παράλληλα με τα συνδυαστικά δοχεία που είναι απαραίτητα  για τη χρήση των αντλιών και επενδύει πολύ σε αυτό το τομέα και μετά η πρόταση, προσφέροντας στην αγορά ολοκληρωμένες λύσεις με τις υψηλότερες προδιαγραφές και αντλίες θερμότητας που συνεργάζονται απόλυτα με το σύνολο των προϊόντων Thermic.

 

– Ποιες από τις συνεργασίες σας στην Ελλάδα ή και στο εξωτερικό θεωρείτε ως πιο σημαντικές;

– Η εταιρική κουλτούρα της εταιρείας μάς υποδεικνύει να δίνουμε σε κάθε συνεργασία, μικρή ή μεγάλη, την ίδια μεγάλη αξία. Σεβόμαστε τους πελάτες μας σε όλο τον κόσμο, από τον πιο μικρό έως τον πιο μεγάλο, και μοιραζόμαστε μαζί τους έναν κοινό στόχο, που δεν είναι άλλος από την πλήρη ικανοποίηση του τελικού χρήστη-καταναλωτή.

– Ποια είναι τα σχέδιά σας για το επόμενο διάστημα;

– Στα σχέδιά μας περιλαμβάνεται η αυτοματοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας με νέα μηχανήματα υψηλής τεχνολογίας, η κατασκευή 100% οικολογικών και 100% ανακυκλώσιμων συστημάτων με μεγάλη διάρκεια ζωής, καθώς και η αυστηροποίηση των προδιαγραφών μας, κάτι που επιβεβαιώνεται με την απόκτηση πλήθους πιστοποιητικών,  όπως προαναφέρθηκε.

Τα ηλιακά συστήματα Thermic εξοικονομούν ενέργεια και δεν ρυπαίνουν, επειδή αξιοποιούν την ανεξάντλητη, καθαρή και δωρεάν πηγή ενέργειας: τον ήλιο. Αντεπεξέρχονται στις προκλήσεις της νέας εποχής και στη γενική φιλοσοφία της εταιρείας, που είναι η κορυφαία ποιότητα σε σχέση με το τελικό κόστος του προϊόντος.

Παράλληλα, επενδύουμε στο εργατικό δυναμικό παρέχοντάς του τεχνογνωσία και διαρκή επιμόρφωση, με τελικό στόχο να κυριαρχήσουμε τόσο στην ελληνική όσο και στην παγκόσμια αγορά.

Έτσι δραστηριοποιούμαστε μέσω δικτύου συνεργατών σε περισσότερες από 35 χώρες εκτός της Ελλάδας, ενώ συμμετέχουμε ανελλιπώς τα τελευταία χρόνια σε όλες τις μεγάλες εκθέσεις του κλάδου στο εξωτερικό.

Έρευνα και ανάπτυξη

– Ποια θέση έχουν στη φιλοσοφία της Thermic Sol η ανάπτυξη, η έρευνα και η εξωστρέφεια;

– Η έρευνα και η ανάπτυξη των προϊόντων είναι βασικοί στόχοι για τη Thermic. Για το λόγο αυτό, η εταιρεία επενδύει σε ρομποτική τεχνολογία και αναβαθμίζει την εσωτερική διαχείριση με την προμήθεια σύγχρονου συστήματος προγραμματισμού εταιρικών πόρων (Enterprise Resource Planning [ERP]), αλλά και σε φωτοβολταϊκά συστήματα με στόχο  να γίνουν τα προϊόντα της 100% οικολογικά.

Παράλληλα επενδύει στη συνεχή εκπαίδευση των στελεχών της, τα οποία αποτελούν τον κρίσιμο παράγοντα για την επιτυχία της.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ