Φίλιππος Μπούφης  (Grundfos Ελλάς): «Δεν σταματάμε ποτέ να προκαλούμε τον εαυτό μας για να δημιουργήσουμε καλύτερες λύσεις πιο γρήγορα»

Ο διευθυντής Service της  Grundfos Ελλάς μιλάει για την πολύχρονη εμπειρία του ομίλου στα συστήματα νερού και ενέργειας, καθώς και για τις καινοτομικές προτάσεις με τις οποίες επιδιώκει να συμβάλει στη βιωσιμότητα του πλανήτη και της κοινωνίας των πολιτών.

Συνέντευξη στη Γεωργία Μολώση (έντυπο τεύχος Ιουλίου – Αυγούστου 2022)

Στην ανθρωποκεντρική αντίληψη του ομίλου, στις αξίες του και στην προσήλωσή του σε σύγχρονες λύσεις εξοικονόμησης πόρων αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ο κ. Φίλιππος Μπούφης, διευθυντής Service της  Grundfos Ελλάς. Στη συνέντευξη που παραχώρησε στο «Θερμοϋδραυλικό» ο κ. Μπούφης τονίζει την αφοσίωση της γνωστής πολυεθνικής στο όραμα του ιδρυτή της Poul Due Jensen, η εταιρεία να βρίσκεται πάντα ένα βήμα μπροστά από τις ανάγκες των καιρών, προσφέροντας υπηρεσίες υψηλής τεχνολογίας, εμπλουτίζοντας διαρκώς την τεχνογνωσία της και δίνοντας έμφαση στον τομέα της έρευνας και της ανάπτυξης, ο οποίος «τροφοδοτεί» τα προϊόντα και τις εφαρμογές της.

–              Κύριε Μπούφη, οι βασικοί τομείς δραστηριότητας της Grundfos είναι το νερό και η ενέργεια, η διαχείριση των οποίων βρίσκεται σήμερα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.  Ποιες είναι οι πλέον καινοτομικές λύσεις που προτείνετε;

  • Είναι αλήθεια ότι νερό και ενέργεια έχουν πλέον αναγνωριστεί ως δύο από τους σπουδαιότερους τομείς που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα του πλανήτη μας. Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που έχουν δημιουργηθεί παγκοσμίως, απασχολούν πλέον όχι μόνο τις χώρες του τρίτου κόσμου αλλά και τις ανεπτυγμένες. Η Grundfos, από την ίδρυσή της στο υπόγειο μηχανουργείο του Poul Due Jensen, το 1945, επικέντρωσε και στήριξε τη δραστηριότητά της ακριβώς σε αυτό. Πάντοτε, τουλάχιστον ένα βήμα μπροστά, ρίσκαρε και πέτυχε να προσφέρει στην αγορά καινοτομικές λύσεις. Έτσι και σήμερα, λύνουμε καθημερινά ανά την υφήλιο προβλήματα πρόσβασης σε καθαρό νερό, διαχείρισης ακαθάρτων και λυμάτων, απολύμανσης, θέρμανσης και ψύξης και άλλων πολλών, ειδικών και μη απαιτήσεων. Οι αντλίες υψηλής ενεργειακής απόδοσης ή αλλιώς «έξυπνες» αντλίες που προσαρμόζονται στις διακυμάνσεις της ζήτησης προσφέροντας έτσι σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας, τα κινούμενα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αντλητικά συστήματα, το συνεχώς βελτιούμενο software και η δυνατότητα προγραμματισμού για την επίτευξη του βέλτιστου σημείου λειτουργίας, είναι μόνο μερικά παραδείγματα από ένα τεράστιο πλήθος λύσεων που προκύπτει από το συνδυασμό κορυφαίων προϊόντων υψηλής τεχνογνωσίας, έρευνας και τεχνολογίας, διατηρώντας έτσι το DNA που ο ιδρυτής προσέδωσε σε κάθε έκφανση της επαγγελματικής μας δραστηριότητας.

–           To brand name Grundfos έχει υψηλή διεθνή αναγνωσιμότητα. Πότε ξεκίνησε η εταιρεία να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και ποια ήταν τα πιο σημαντικά βήματα ανάπτυξής της;

  • Η Grundfos Ελλάς ιδρύθηκε το 1993, ξεκινώντας ένα όμορφο και συναρπαστικό ταξίδι που συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Δύσκολη η απάντηση στο ερώτημά σας, αφού κάθε βήμα, κάθε επιτυχία αποτέλεσε και αποτελεί ένα από τα συστατικά της επιτυχημένης μας πορείας. Σίγουρα θα πρέπει να μνημονεύσω τη δημιουργία των ιδιόκτητων εγκαταστάσεών μας, το 2001, όπως και την πρώτη φορά που καταφέραμε να βρεθούμε στην πρώτη θέση για τον κύκλο εργασιών μας, το 2019, γεγονός που κατέστησε την Grundfos Ελλάς τη μεγαλύτερη εταιρεία αντλιών στην Ελλάδα και στην Κύπρο -μια θέση που μέχρι σήμερα όχι μόνο διατηρούμε αλλά την έχουμε ισχυροποιήσει, ιδιαίτερα την τελευταία πενταετία. Για αυτό το λόγο νιώθουμε ιδιαίτερα περήφανοι και ευγνώμονες προς όλους όσους μας στηρίζουν και μας τιμούν με τη συνεργασία τους.

–           Ποιο μοντέλο εταιρικής διακυβέρνησης ακολουθεί η Grundfos Ελλάς και πώς έχει διαμορφωθεί η στρατηγική πωλήσεων;

  • Η Grundfos Ελλάς είναι 100% θυγατρική του πολυεθνικού ομίλου Grundfos. Ακολουθεί τις κατευθύνσεις της μητρικής της, διατηρώντας όμως την αυτονομία που χρειάζεται για να προσαρμόζεται σε τοπικές ανάγκες, κανονισμούς και υποχρεώσεις. Σεβόμαστε τα ανθρώπινα δικαιώματα και τη διαφορετικότητα, με ένα στιβαρό κώδικα δεοντολογίας για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις όλων των εμπλεκόμενων μερών, ενδυναμώνουμε τους ανθρώπους μας και μειώνουμε το ενεργειακό μας αποτύπωμα.

Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των συνεργατών μας και κάθε τελικού χρήστη, υπάρχουν τέσσερα διακριτά τμήματα: οικιακού τομέα (Domestic Building Services), εμπορικού κτιρίου (Commercial Building Services), βιομηχανίας (Industry) και επαγγελματικών εφαρμογών (Water Utility). Ένα πέμπτο τμήμα, το Service & Solutions έρχεται να καλύψει όλα τα υπόλοιπα σε επίπεδο τεχνικής υποστήριξης και επίλυσης προβλημάτων ή προσφοράς βέλτιστων λύσεων. Είμαστε μία πολυεθνική εταιρεία με άμεσα ερεθίσματα από το παγκόσμιο περιβάλλον και ταυτόχρονα με την πολύχρονη εμπειρία της τοπικής αγοράς -ελληνικής και κυπριακής- γεγονός που μας δίνει τη δυνατότητα να υποστηρίζουμε με τον καλύτερο τρόπο την κοινωνία σε θέματα νερού και εξοικονόμησης ενέργειας.

–           Ποιες υπηρεσίες σας έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση στη χώρα μας και σε ποιους τομείς απευθύνεστε κυρίως;

  • Θα έλεγα ότι υπάρχει μία σχετική ισορροπία μεταξύ των προαναφερθέντων τομέων. Φυσικά υπάρχουν κατά διαστήματα, και λόγω των εκάστοτε συνθηκών που διαμορφώνονται, συγκεκριμένες περιοχές με αύξηση ή μείωση της ζήτησης. Επειδή μιλάμε για νερό και ενέργεια φροντίζουμε να είμαστε πάντα έτοιμοι για την καλύτερη προσφορά των υπηρεσιών μας, χωρίς να κάνουμε «εκπτώσεις» στην ποιότητά τους. Σε όλα τα πεδία δράσης μας, το πλέον σημαντικό για μας είναι η εξεύρεση και η παροχή της βέλτιστης λύσης.

–           Υπάρχουν διαφορές μεταξύ της ελληνικής και των άλλων ευρωπαϊκών αγορών;

  • Σαφώς το τοπικό στοιχείο πάντα ενέχει κάποιες διαφορές. Ακόμη και στην ίδια χώρα οι τοπικές ή οι γεωγραφικές ιδιαιτερότητες συντελούν σε αυτό. Γενικότερα θα έλεγα όμως ότι τα κοινά στοιχεία είναι πολύ περισσότερα. Του λόγου το αληθές επιβεβαιώνει και η επικοινωνία και η διοχέτευση της πληροφορίας διεθνώς. Μέσα από τις διαδικασίες  εντοπισμού ομοιοτήτων και διαφορών, αλλά και κατανόησης του πλαισίου και των αιτίων αυτών, γινόμαστε καλύτεροι στην προσπάθειά μας να παρέχουμε την κορυφαία ποιότητα.

–           Ποιες είναι οι βασικές αξίες και η φιλοσοφία με την οποία λειτουργεί η εταιρεία;

  • Οι βασικές αρχές μας είναι:

Α. Βιωσιμότητα: Η Grundfos διευθύνει τις δραστηριότητές της με υπεύθυνο και ολοένα πιο βιώσιμο τρόπο. Κατασκευάζουμε προϊόντα και λύσεις που βοηθούν τους πελάτες μας να εξοικονομούν φυσικούς πόρους και να μειώνουν τις κλιματικές επιπτώσεις. Παίρνουμε ενεργό ρόλο στην κοινωνία γύρω μας. Η Grundfos είναι μια κοινωνικά υπεύθυνη εταιρεία. Φροντίζουμε τους ανθρώπους μας -και αυτούς με ειδικές ανάγκες.

Β. Ανοιχτή και αξιόπιστη επικοινωνία: Στην Grundfos κάνουμε ό,τι λέμε και λέμε αυτό που κάνουμε. Η επικοινωνία μας είναι ανοιχτή και ειλικρινής μεταξύ μας και με τον κόσμο γύρω μας. Βάζουμε τα γεγονότα στο τραπέζι –ακόμα κι όταν κάτι δεν είναι ευχάριστο.

Γ. Επικέντρωση στον άνθρωπο: Η Grundfos είναι οι άνθρωποί μας. Αναπτύσσουμε το άτομο. Όλοι στην Grundfos έχουν πάθος και δυνατότητες. Όλοι έχουν τη δύναμη να επηρεάσουν. Όλοι πρέπει να νιώθουν σεβασμό και εκτίμηση.

Δ. Ανεξαρτησία: Βασικός μέτοχος της Grundfos  -τώρα και στο μέλλον- είναι το Ίδρυμα Poul Due Jensen. Το κέρδος είναι ένα μέσο για την ανάπτυξη -όχι ένας στόχος από μόνο του. Εξασφαλίζουμε μια υγιή οικονομική βάση ανά πάσα στιγμή.

Ε. Συνεργασία: Η Grundfos δημιουργεί αξία μέσω στενών σχέσεων με πελάτες, προμηθευτές και όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Είμαστε μια πολυεθνική εταιρεία που βασίζεται στην τοπική επιχειρηματικότητα. Πιστεύουμε ότι η διαφορετικότητα οδηγεί στην καινοτομία και στην ανάπτυξη.

ΣΤ. Ακατάπαυστη φιλοδοξία: Στην Grundfos δεν σταματάμε ποτέ να προκαλούμε τον εαυτό μας για να δημιουργήσουμε καλύτερες λύσεις πιο γρήγορα. Είμαστε υπερήφανοι για την παροχή κορυφαίας ποιότητας σε ό,τι κάνουμε. Δείχνουμε ικανότητα ηγεσίας και καινοτομούμε για το μέλλον.

–           Έχει επιπτώσεις στη δραστηριότητά σας η κλιμακούμενη ενεργειακή κρίση;

  • Προφανώς ναι, όπως σε κάθε επαγγελματική δραστηριότητα και σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Είμαστε αντιμέτωποι με ένα παγκόσμιο πρόβλημα με πολλαπλές προεκτάσεις και επιπτώσεις. Οι αυξημένες τιμές ενέργειας, οι δυσκολίες στην εφοδιαστική αλυσίδα και  αβεβαιότητα είναι παράμετροι που δημιουργούν μια δύσκολη εξίσωση για κάθε οργανισμό. Στην Grundfos προσπαθούμε να υπερκεράσουμε αυτά τα εμπόδια, ενώ καθημερινά οι 19.000 περίπου εργαζόμενοί μας δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό για να εξυπηρετήσουν την παγκόσμια αγορά.

Επειδή όμως κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις, θα πρέπει να δούμε και την καλή πλευρά. Αυτή η ενεργειακή κρίση μάς δείχνει πόσο σημαντικό είναι να δουλέψουμε αλλά και να αλλάξουμε νοοτροπία, σε επίπεδο τόσο κυβερνήσεων , όσο και εταιρειών και τελικού χρήστη. Η συζήτηση για την εξοικονόμηση ενέργειας πλέον έχει τη βαρύτητα που της αρμόζει, καθώς και άλλα σχετικά θέματα, όπως είναι για παράδειγμα η διαχείριση του νερού. Δεν αρκεί απλώς να παράγεις και να πουλάς αντλίες, είναι σημαντικό να προσφέρεις ολοκληρωμένες λύσεις. Το κόστος κύκλου ζωής της αντλίας είναι αυτό που τελικά πρέπει να ενδιαφέρει τον πελάτη.

–           Πώς λειτουργεί το τμήμα Service και υποστήριξης των πελατών σας;

  • Κινητήριος δύναμη είναι η θέλησή μας να προσφέρουμε την κατάλληλη λύση στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο πελάτης και τη βέλτιστη ποιότητα στην παροχή των υπηρεσιών μας. Διαθέτουμε μία ικανότατη ομάδα τεχνικών που εργάζονται στις εγκαταστάσεις μας στην Παιανία Αττικής, είτε επί τόπου στην εκάστοτε εγκατάσταση όταν απαιτείται η επέμβασή μας. Στην έδρα μας διαθέτουμε σύγχρονα, πιστοποιημένα δοκιμαστήρια για κάθε τύπο αντλίας, ώστε να εξασφαλίζουμε την αξιοπιστία και την ποιότητα των εργασιών μας. Διαθέτουμε μια μεγάλη γκάμα υπηρεσιών (εγκατάστασης, εκκίνησης, επισκευής, αντικατάστασης, ελέγχου κ.ά.), ενώ υποστηρίζουμε τη διαδικασία εγγύησης και  διαθεσιμότητας ανταλλακτικών. Προσφέρουμε, μάλιστα, εξατομικευμένες συμφωνίες συντήρησης, οι οποίες εξασφαλίζουν την απρόσκοπτη και βέλτιστη λειτουργία της εγκατάστασης του τελικού χρήστη σε βάθος χρόνου.

Επιπλέον έχουμε ένα πληρέστατο και υψηλής τεχνογνωσίας δίκτυο συνεργατών service -μεταξύ των οποίων κάποιοι είναι πιστοποιημένοι- ένα δίκτυο που καλύπτει γεωγραφικά την ελληνική και την κυπριακή αγορά, ώστε να ενεργούμε ταχύτατα και ποιοτικά σε κάθε ζήτηση.

–           Μιλήστε μας για το Extranet. Πώς εξυπηρετεί τους πελάτες σας και ποια είναι τα οφέλη για την εταιρεία;

  • Πρόκειται για μία ψηφιακή πλατφόρμα όπου οι πελάτες μας μπορούν να έχουν πρόσβαση με ένα username και password. Τα οφέλη είναι ότι μπορούν σε 24ωρη βάση να θέτουν παραγγελίες, να παρακολουθούν την εξέλιξή τους, να ελέγχουν τη διαθεσιμότητα αντλιών και ανταλλακτικών, καθώς και να παρακολουθούν οικονομικά στοιχεία που αφορούν τη συνεργασία μας. Καταλαβαίνετε ότι αυτή η παροχή που προσφέρεται χωρίς καμία χρέωση, διευκολύνει αφάνταστα τη δουλειά κάθε συνεργάτη μας και του δίνει σημαντική ανεξαρτησία. Από την άλλη, μειώνεται ο μεγάλος διαχειριστικός όγκος εργασίας για τους ανθρώπους μας και «δημιουργείται» χρόνος για την επικέντρωσή μας σε θέματα πολυπλοκότερα και προστιθέμενης αξίας για την εξυπηρέτηση των πελατών μας.

–           Τι είναι και πώς λειτουργεί το Grundfos ECADEMY;

  • Το GRUNDFOS ECADEMY είναι ένα δωρεάν online εργαλείο κατάρτισης που βοηθά τον κάθε ενδιαφερόμενο σχετικά με τις αντλίες, τις εφαρμογές και τις υπηρεσίες της Grundfos. Προσφέρει ουσιαστικά τη δυνατότητα ενός εκπαιδευτικού προγράμματος, εντοπίζοντας τις περιοχές που ενδιαφέρουν το χρήστη, ανάλογα με το αν είναι μηχανικός, εγκαταστάτης ή τελικός χρήστης, και σύμφωνα με τη θέση εργασίας που κατέχει. Επίσης προσφέρει στο χρήστη τη δυνατότητα να επιλέγει μία ολόκληρη θεματική ενότητα ή μέρος αυτής και να παρακολουθεί την πρόοδο που έχει κάνει, καθώς και τα αντίστοιχα πιστοποιητικά και επιτεύγματα.

–           Ποιες είναι, κατά τη γνώμη σας, οι μεγαλύτερες προκλήσεις σήμερα για τη διαχείριση των υδάτινων πόρων, των λυμάτων και των αποβλήτων, και ποιες θεωρείτε ότι είναι οι πιο βιώσιμες και «καθαρές» λύσεις για το μέλλον του πλανήτη;

  • Οι συνθήκες που έχουν πλέον διαμορφωθεί σε παγκόσμιο επίπεδο καθιστούν ξεκάθαρο ότι τα αγαθά που μας προσφέρει η φύση δεν είναι ανεξάντλητα. Το θέμα της βιωσιμότητας είναι πλέον επίκαιρο όσο ποτέ και κορυφαίας σημασίας. Η Grundfos επιχειρεί οδηγώντας τις εξελίξεις σε αυτόν τον τομέα, στηριζόμενη σε τρεις βασικούς πυλώνες:  α) εξοικονόμηση ενέργειας μέσω της παραγωγής υψηλής ενεργειακής απόδοσης αντλιών, β) εξοικονόμηση νερού με το σχεδιασμό συστημάτων και λύσεων υψηλής απόδοσης, και  γ) ενσωμάτωση των αρχών της κυκλικής οικονομίας στις διαδικασίες μας, βοηθώντας τους ανθρώπους να έχουν πρόσβαση σε καθαρό νερό και αποχέτευση.

Οι τρεις αυτές φιλοδοξίες μας συνδέονται άμεσα με τους στόχους βιωσιμότητας νούμερο 6 (καθαρό νερό και αποχέτευση) και νούμερο 13 (δράση για το κλίμα) των Ηνωμένων Εθνών.

–           Ποιοι είναι οι σκοποί και οι δράσεις του ιδρύματος Poul Due Jensen;

  • Ιδρύθηκε από τον Poul Due Jensen τo 1975, δύο χρόνια πριν αποβιώσει, με στόχο να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητα της Grundfos στην πορεία του χρόνου. Έτσι αποτελεί τον πλειοψηφικό μέτοχο (η Grundfos δε βρίσκεται σε κανένα χρηματιστήριο και δεν μπορεί να πουληθεί σε κανέναν, διατηρώντας έτσι την ανεξαρτησία της), εξασφαλίζοντας και υποστηρίζοντας την υγιή ανάπτυξη σε οικονομικό και επιχειρηματικό επίπεδο. Επιπλέον επικεντρώνεται έντονα σε φιλανθρωπικές δράσεις στηρίζοντας έμπρακτα την κοινωνία, όπου υπάρχουν ανάγκες. Επίσης υποστηρίζει τους υπαλλήλους του ομίλου παρέχοντας βραβεία και υποτροφίες, αναγνωρίζοντας έτσι τη συνεισφορά τους στα αποτελέσματα της εταιρείας.

 

 

Ελέγξτε επίσης

Βασίλης Βελούδας (Veluda): «Καινοτομούμε προσφέροντας καλύτερο νερό στα παιδιά μας»

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου επιχειρήσεων Veluda μάς μιλάει για τις διακεκριμένες λύσεις που προσφέρει …

Τα Περιοδικά μας