Κωνσταντίνος Αλβανός (TATA Hellas): «Σκοπός μας είναι να αναβαθμίσουμε την παρουσία της Ariston στην ελληνική αγορά, ακολουθώντας πιστά το φιλόδοξο όσο και βιώσιμο όραμά της»

Ο διευθύνων σύμβουλος της TATA Hellas κ. Κωνσταντίνος Αλβανός μιλά στο «Θερμοϋδραυλικό» για τα αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα των προϊόντων της Ariston Thermo που προωθεί η εταιρεία στην ελληνική αγορά.

Στην υψηλή ποιότητα, στην τεχνολογική υπεροχή, στις πράσινες λύσεις και στην παροχή άριστων after sales υπηρεσιών αναφέρεται ο διευθύνων σύμβουλος της TATA Hellas κ. Κωνσταντίνος Αλβανός, στη συνέντευξη που παραχώρησε στο «Θερμοϋδραυλικό».

Ο κ. Αλβανός εστιάζει στη μακροχρόνια συνεργασία της TATA Hellas με τον όμιλο Ariston Thermo, περιγράφοντας τα πλεονεκτήματα και τη στρατηγική της, ενώ αναφέρεται διεξοδικά στα επιδοτούμενα προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης, επισημαίνοντας τη συμβολή τους στην τόνωση του κλάδου κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης.

Ωστόσο, ο κ. Αλβανός δεν παραλείπει να θίξει τα φαινόμενα κακοδιαχείρισης των προγραμμάτων αυτών, φαινόμενα τα οποία οδηγούν σε αποτελέσματα αντίθετα από τα προσδοκώμενα.

– Κύριε Αλβανέ, πού πιστεύετε ότι οφείλεται η επιτυχημένη και μακρόχρονη πορεία της TATA Hellas;

– Η ΤΑΤΑ Hellas αντιπροσωπεύει τον όμιλο Ariston Thermo στην Ελλάδα και στην Κύπρο για περισσότερα από 17 χρόνια. Από την αρχή οργανώσαμε την εταιρεία με σκοπό να προσθέσει αξία στην παρουσία του ομίλου Ariston Thermo στην ελληνική αγορά.

Έχοντας επιλέξει να μη δραστηριοποιηθούμε στην άμεση πώληση και διανομή των προϊόντων, επικεντρωνόμαστε στη στρατηγική, στο marketing και στα logistics του ομίλου. Παράλληλα, υποστηρίζουμε ένα μεγάλο δίκτυο διανομής των προϊόντων μας, με υπηρεσίες πριν και μετά την πώληση.

Η επιτυχία της TATA Hellas πιστεύω ότι οφείλεται στο γεγονός ότι πρόσθεσε στον κλάδο της θέρμανσης στην Ελλάδα, αυτό που παραδοσιακά έλειπε: στρατηγική, marketing και επαγγελματική τεχνική υποστήριξη.

– Κατά τη γνώμη σας, γιατί οι καταναλωτές εδώ και τόσα χρόνια εξακολουθούν να εμπιστεύονται τα προϊόντα της Ariston;

– Εμπιστεύονται ένα παγκόσμιο εμπορικό σήμα με ισχυρή παρουσία σε όλο τον πλανήτη· μια εταιρεία που παράγει προϊόντα υψηλής τεχνολογίας, προσιτά στη μέση οικογένεια, με τις υψηλότερες ενεργειακές επιδόσεις, αλλά και με σεβασμό στο περιβάλλον. Κάθε χρόνο, ένα προϊόν της Ariston μπαίνει σε πάνω από 20.000 σπίτια στην Ελλάδα. Πίσω από αυτά τα προϊόντα υπάρχει ένα μεγάλο δίκτυο τεχνικής εξυπηρέτησης μετά την πώληση.

– Πώς επηρέασαν οι ψηφιακές εφαρμογές το επίπεδο εξυπηρέτησης των πελατών σας;

– Μια από τις βασικές επενδύσεις της Ariston πριν από πέντε χρόνια, ήταν η δημιουργία εφαρμογών απομακρυσμένης διαχείρισης των προϊόντων μας. Διαθέτουμε δωρεάν, σε όλους τους επαγγελματίες του κλάδου, την εφαρμογή Quick Fix στα ελληνικά. Πρόκειται για μια εφαρμογή η οποία βοηθά τον τεχνικό στην επίλυση όποιας δυσλειτουργίας εμφανιστεί σε συσκευές μας που κυκλοφορούν από το 2004 και μετά.

Είμαστε η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που παρέχει απομακρυσμένη διαχείριση και επίλυση σφαλμάτων σε συσκευές όπως είναι λέβητες αερίου, αντλίες θερμότητας, ηλεκτρικοί θερμοσίφωνες κτλ.

Ειδικά κατά την περίοδο της πανδημίας που διανύουμε, είναι ιδιαίτερα σημαντικό το ότι μπορούμε να λύνουμε τα προβλήματα εξ αποστάσεως. Οι εφαρμογές Ariston Net και Aqua Ariston Net είναι διαθέσιμες στα ελληνικά, ενώ έχουν τη δυνατότητα να δέχονται και φωνητικές εντολές αλληλεπιδρώντας με το χρήστη.

Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε και τη δυνατότητα τηλεκπαίδευσης που παρέχουμε μέσω ειδικής πλατφόρμας, θεωρώ ότι το αναβαθμισμένο πλαίσιο των δραστηριοτήτων μας επιδρά καταλυτικά στην προσαρμογή του κλάδου μας στη νέα πραγματικότητα.

– Έχετε υπόψη σας να λανσάρετε κάποιο νέο προϊόν στην αγορά άμεσα;

– Πράγματι, τον Ιούλιο λανσάρουμε ένα νέο βασικό μοντέλο στη σειρά των οικιακών λεβήτων αερίου, ενώ στις αρχές του 2022 θα διαθέσουμε στην αγορά τη νέα σειρά αντλιών θερμότητας με οικολογικό φρέον R32.

– Πώς επηρέασε η πανδημία την οικονομική πορεία της ΤΑΤΑ Hellas;

– Η πανδημία έφερε και για την ΤΑΤΑ απώλειες στον κύκλο εργασιών της, της τάξης του 20%. Επειδή, όμως, είχαμε παράλληλα μείωση των εξόδων μας, τελικά δεν σημειώθηκαν σημαντικές απώλειες στο ενεργητικό μας.

– Ποιες πράσινες λύσεις προσφέρετε στα συστήματα θέρμανσης και ψύξης;

– Μερικά από τα προϊόντα μας που αξιοποιούν τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι: ηλιοθερμικά συστήματα, αντλίες θερμότητας και θέρμανσης / ψύξης, αντλίες θερμότητας αποκλειστικής παραγωγής ζεστού νερού χρήσης, καθώς και υβριδικά συστήματα για θέρμανση, ψύξη και ζεστό νερό χρήσης.

– Ποια είναι η φιλοσοφία και το κεντρικό σύνθημα της ΤΑΤΑ Hellas;

– Η TATA Hellas, ως αντιπρόσωπος της Αriston Thermo, αναπόφευκτα ενστερνίζεται τη φιλοσοφία της. Το μότο της Ariston είναι: «We are Ariston and our challenge is to bring sustainable comfort even where it seems impossible».

Οραματιζόμαστε να γίνουμε ο κορυφαίος στις προτιμήσεις των καταναλωτών πάροχος ενεργειακά αποδοτικών λύσεων θέρμανσης και ζεστού νερού. Επίσης, επιδιώκουμε πάντα να κατανοούμε τις ανάγκες των καταναλωτών και να ανταποκρινόμαστε με βιώσιμες λύσεις θερμικής άνεσης, μέσω των κορυφαίων brand του ομίλου.

Αποστολή μας είναι, μέσω των υψηλής ποιότητας και φιλικών προς το περιβάλλον λύσεων θέρμανσης, ψύξης και ζεστού νερού χρήσης που παρέχουμε, να εξασφαλίζουμε βιώσιμη άνεση για όλους, παντού, ακόμα και σε μέρη που φαντάζει αδύνατο να νιώσει κανείς άνετα.

– Πιστεύετε ότι τα προγράμματα επιδοτήσεων για την ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων αναθερμαίνουν την αγορά;

– Είναι σίγουρο ότι τα προγράμματα αυτά έχουν βοηθήσει την αγορά να αντεπεξέλθει στις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες της προηγούμενης δεκαετίας. Μεγάλο μέρος της ανάπτυξης του κλάδου προέρχεται από αυτά τα προγράμματα. Ωστόσο, η κακή διαχείριση των σχετικών πακέτων έχει ήδη δημιουργήσει μια άλλη πραγματικότητα, η οποία βρίσκεται στην αντίθετη κατεύθυνση από το ζητούμενο των προγραμμάτων ενεργειακής αναβάθμισης.

Για να κατανοήσετε καλύτερα τι εννοώ, θα σας δώσω ένα παράδειγμα για το πώς λειτουργεί το σύστημα κατάταξης των προϊόντων και επιλογής τους από τους καταναλωτές, με βάση την επιδότηση και όχι την ενεργειακή αποδοτικότητα:

Η ενεργειακή αναβάθμιση των περισσότερων κτιρίων τα κατατάσσει σε ενεργειακές κλάσεις έως και Β+, πράγμα που σημαίνει πολύ χαμηλές απώλειες ενέργειας. Όμως, ο ανταγωνισμός για μεγαλύτερες επιδοτήσεις οδηγεί στην επιλογή προϊόντων που είναι ασύμβατα με το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα της ενεργειακής αναβάθμισης. Η «υπερδιαστασιολόγηση», ειδικά στις αντλίες θερμότητας, δίνει μεγαλύτερο ποσοστό επιδότησης στο δικαιούχο για μια φορά. Εντούτοις, με βάση τα λογισμικά προσομοίωσης λειτουργίας που χρησιμοποιούμε, η διαφορά του ύψους της επιδότησης με την επιλογή μεγαλύτερης αντλίας θα αποσβεστεί αρνητικά (λόγω μεγαλύτερης κατανάλωσης) μέσα σε 3-4 χρόνια, ενώ στη συνέχεια ο τελικός χρήστης θα πληρώνει επιπλέον ποσά ανά έτος χρήσης.

Εκπροσωπώντας την Ariston Thermo, επιλέγουμε να ακολουθούμε τα εναρμονισμένα πρότυπα και να προτείνουμε λύσεις με στόχο την ενεργειακή αποδοτικότητα και τη θερμική άνεση, ενώ πάντα αιτιολογούμε τις προτάσεις μας με εκτενείς αναλύσεις.

 

 

 

Ελέγξτε επίσης

Δημήτρης Βαργιάμης (ΟΒΥΕ): «Η ΟΒΥΕ δίνει και σήμερα πνοή και όραμα στον κλάδο»

Με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 60 χρόνων από την ίδρυση της Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Υδραυλικών Ελλάδας, …

Τα Περιοδικά μας